تفاوت پوز بانکی و کارتخوان

تفاوت پوز بانکی و کارتخوان

امروزه با گسترش تکنولوژی، افراد معمولا از دستگاه پوز بانکی و کارتخوان خرید و فروش خود را انجام می دهند. دستگاه پوز (سیستم نقطه فروش ) بانکی با ترمینال کارت اعتباری یا کارتخوان متفاوت است. مجموعه الهه نقش جهان از برترین های فروش کارتخوان در این مقاله قصد دارد شما را با تفاوت پوز بانکی و کارتخوان آشنا کند.

کارتخوان چیست؟

دستگاه پوز یا کارتخوان به معنای نقطه فروش است. با این دستگاه و همراه داشتن کارت بانکی می توانید وجه را الکترونیکی از حساب خریدار به فروشنده منتقل کنید. بیش از ۳۰ سال است که افراد با مزیت ها و کاربرد کارتخوان آشنا شده اند و برای انجام معاملات خود از دستگاه پوز استفاده می کنند. کارتخوان انوع مختلفی از جمله: کارتخوان ثابت و سیار دارد که از کارتخوان سیار برای کسب وکارهایی که مکان ثابتی ندارند اشتفاده می شود.

کارتخوان چیست؟

مزیت های کارتخوان

همان طور که اشاره شد مهم ترین مزیت کارتخوان، سرعت بخشیدن به انتقال پول و افزایش گردش مالی در سیستم بانکی است. با دستگاه کارتخوان دیگر نیازی به پول نقد برای خرید کردن نیست. با کارتخوان دیگر نیازی نیست برای خرید مبالغ بسیار بالا و جابه جا کردن پول در صف های طولانی بایستید. با کارتخوان سیار دیگر برای فروش یا ارائه خدماتتان نیازی به کارتخوان سیار ندارید. از کاربرد های کارتخوان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال پول به حساب دارنده کارتخوان
  • امکان پرداخت قبض
  • دریافت وجه
  • خرید شارژ برای تلفن های اعتباری

Pos بانکی چیست؟

پوز فروشگاهی رایانه کوچکی است که بر روی آن نرم افزار حسابداری نصب می کنند. در این پوز بانکی تمامی اطلاعات خرید و فروش روزانه، موجودی کالا و محاسبه سود و زیان انجام می شود. از تجهیزات دیگر پوز بانکی می توان به: کشوی پول، چاپگر و بارکد خوان اشاره کرد. با استفاده از پوز فروشگاهی حساب مجموعه را راحت تر می توانید مدیریت کنید و در هر لحظه از میزان فروش تان آگاهی پیدا می کنید. اطلاعات فروش به صورت روزانه، هفتگی یا ماهیانه در پوز بانکی ذخیره می شود. مسئولیت یک پایانه فروشگاهی متصل به بانک از دید مدیران کسب و کار بسیار زیاد است.

کارتخوان چیست؟

در میوه فروشی ها می توانید ساده ترین نوع صندوق مکانیزه فروش را مشاهده کنید. این صندوق شامل یک ترازو است است که پس از اینکه شما قیمت را وارد کردید مبلغ کل را محاسبه می کند و به شما فیش می دهد. شما می توانید جزئیات خرید را در این فیش مشاهده کنید. دستگاه پوز بانکی درواقع یک کامپیوتر است که فضای کمتری اشغال می کند و تجیهزات جانبی مناسبی برای صندوق داری دارد. در پوز فروشگاهی از بارکدخوان برای شناسایی کالا استفاده می شود و از ویژگی های عمده آن می توان به داشتن کشوی پول و نمایشگر مشتری اشاره کرد.

مزایا و کاربردهای پوز فروشگاهی

مهم ترین مزیت پوز فروشگاهی این است که شما می توانید به هر کالا کد گروه خاص اختصاص دهید و در هر زمان تغییر آن را مشاهده کنید. از دیگر امکانات پوز فروشگاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  کنترل باز و بسته شدن کشوی پول و پیغام روی نمایشگر مشتری
  • امکان کنترل نرم افزاری صفحه کلید قابل برنامه ریزی
  • ارتباط با سیستم EFT/POS بانکی
  • دریافت یا ارسال اطلاعات فاکتور
  • تعریف کارت های اعتباری سیستم بانکی کشور
  • صدور فاکتور از طریق استفاده از بارکدخوان، صفحه کلید یا انتخاب کد
نوشتهٔ پیشین
مزایا و معایب کارتخوان جیبی
نوشتهٔ بعدی
تنظیمات و رفع خرابی کارتخوان S90

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button