راهنمایی و خرید دستگاه کارتخوان s910

راهنمایی برای خرید و راه اندازی دستگاه کارتخوان S910

امروزه دستگاه های Pos یا کارتخوان مهمترین ابزار دریافت پول از مشتریان هستند و ایجاد هرگونه مشکل در این دستگاه ها باعث ایجاد مشکلاتی برای فروشنده و خریدار می شود، به همین دلیل یکی از مهمترین دغدغه های افراد، رفع عیب پوزهای سیار و ثابت است.

دستگاه های کارتخوان معمولاً در اثر ضربه خوردگی، آب خوردگی و یا نوسانات برق (که منجر به سوختگی قطعات برد یا ای سی می شود) دچار خرابی می شوند.  اگر دستگاهتان روشن نمی شود و دچار شکستگی ظاهری شده است و یا اصطلاحاً تمپر شده است ممکن است دچار هر نوع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری شده باشد
دستگاه کارتخوان سیار S910 یکی از دستگاه های معروف در بازار می باشد . اکثر فروشگاه ها در سراسر کشور مجهز به این دستگاه کارتخوان می باشند.

برخی از ویژگی ها و علت تعمیر کارتخوان S910 را با هم بررسی می کنیم.

بیان ویژگی های دستگاه پوز سیار S910

دستگاه کارتخوان سیار S910 یکی از دستگاه های معروف در بازار می باشد . اکثر فروشگاه ها در سراسر کشور مجهز به این دستگاه کارتخوان می باشند.خرید کارتخوان s910 را میتوانید براحتی از موسسه الهه نقش جهان انجام دهید.

  • نوع کارتخوان : سیار
  • ابعاد : ۵۶x78x158
  • وزن : ۳۶۰ گرم
  • نوع ارتباط : سیمکارت
  • ابعاد صفحه نمایش : ۲.۵ اینچ
  • نوع پرینتر : حرارتی
  • نوع باتری : ۲۲۰۰ میلی آمپر

راه اندازی کارتخوان توسط مؤسسه اله نقش جهان

جازدن سیمکارت در کارتخوان S910

برای جا زدن سیمکارت در کارتخوان S910 :

  1. دستگاه پوز را خاموش کنید.
  2. درب قسمت باتری در پشت کارتخوان را باز کنید.
  3. سیم کارتی که دارای خشاب بزرگ است را در اسلات SIM1 قرار دهید.
  4. باتری را دوباره در دستگاه قرار داده و درب دستگاه را ببندید.
  5. دستگاه را روشن کنید.
  6. حدود ۳۰ ثانیه منتظر بمانید تا دستگاه شبکه آنتن را پیدا کند.

 

جازدن سیمکارت در دستگاه پوز یا کارتخوان

هنگام جا زدن سیم کارت در دستگاه کارتخوان S910 به موارد زیر دقت کنید:

  • فعال بودن سیمکارت ( سیمکارت صفر نیازمند فعال سازی است)
  • اعتباری بودن سیمکارت
  • داشتن شارژ حداقل ۱۰ هزار تومان
  • پین کد نداشتن سیمکارت
  • اندازه سیمکارت (خشاب بزرگ)
  • آنتن دهی سیمکارت در محلی که هستید

راه اندازی دستگاه کارتخوان S910

توجه کنید که در صورت فعال نبودن دستگاه بر روی حساب و پایانه شما، با پشتیبان دستگاه تماس بگیرید.

اگردستگاه کارتخوان شما فعال بود کارهای زیر را برای راه اندازی کارتخوان خود انجام دهید.

  1. دستگاه کارت خوان را خاموش بکنید.
  2. سیمکارت اعتباری را در دستگاه قرار بدهید.
  3. دستگاه را روشن بکنید.
  4. یک تراکنش بگیرید.
  5. نام فروشگاه خود و شماره تماس تان  را بر روی رسید چاپ شده چک بکنید.
  6. در صورت چاپ رسید و صحت اطلاعات نوشته شده بر روی آن، کارتخوان شما بدون مشکل راه اندازی شده و فعال است.

چگونه از پایانه برای دستگاه کارتخوان S910 استعلام بگیریم؟

 

چگونه از پایانه بای دستگاه کارتخوان استعلام بگیریم

وقتی دستگاه کارتخوان سیار مدلS910 را راندازی نمودید،بایداز پایانه استعلام بگیرید و

با توجه به رسید تراکنشی که  چاپ کردید بایدمراحل زیر را انجام دهید:

  • شماره پایانه خود را از روی رسید بنویسید.
  • نام شرکت پرداخت و شماره پشتیبانی روی رسید کاغذی را یادداشت نمایید.
  • با شرکت پشتیبان کارتخوان خود برای استعلام تماس بگیرید.

پشتیبانی  دستگاه کارت خوان S910 کدام است؟

برای دریافت استعلام باید با شماره پشتیبانی دستگاه کارتخوان S910 تماس بگیرید.

 لیست شرکت های پشتیبانی به همراه شماره تماس آن ها برای S910

  1. پشتیبانی پرداخت الکترونیک پاسارگاد: ۲۳۵۵۰ ۰۲۱
  2. پشتیبانی ایران کیش: ۸۸۸۸۵۱۶۱-۰۲۱
  3. مرکز ارتباط با مشتری فن آوا کارت: ۸۸۷۷۳۲۵۸-۰۲۱
  4. مرکز ارتباط با مشتری پرداخت نوین:۴۸۰۰۶-۰۲۱

اگر دستگاه خود را از بانک تهیه کرده اید حتما با پشتیبانی بانک تماس بگیرید.

رمز فروشنده کارتخوان S910 و رمز پشتیبانی دستگاه کارت خوان S910

دقت کنید که به هیچ وجه شما نباید به بخش پیکربندی یا پشتیبان بروید. شما تنها مجاز به ورود به بخش فروشنده هستید.

هر کارتخوان دو نوع رمز فروشنده و پشتیبان دارد. رمز پشتیبان در قسمت پیکربندی دستگاه قرار دارد و مربوط به قسمت پشتیبان است.

رمز فروشنده کارتخوان S910

برای دریافت رمز فروشنده کارتخوان مدل S910 می توانید با پشتیبان دستگاه تماس بگیرید. این رمز برای گزارش گیری استفاده می شود.

رمز پشتیبانی S910

این رمز تنها در صورت نیاز در طرف شرکت پشتیبانی به شما ارائه می شود.

چاپ آخرین تراکنش دستگاه کارتخوان مدل S910

برای گرفتن آخرین تراکنش کارتخوان  شما می توانید به صورت زیر آخرین تراکنش را دوباره چاپ بگیرید:

  1. کلید منو را فشار دهید.
  2. گزینه فروشگاه را انتخاب و تایید کنید.
  3. گزینه گزارشات را انتخاب کنید.
  4. چاپ مجدد رسید را انتخاب و تایید نمایید.
  5. نوع آخرین تراکنشی که قصد چاپ مجدد آن را دارید، از بین موارد نمایش داده شده مثل خرید کالا، دریافت شارژ، پرداخت قبض و… انتخاب کنید.
  6. کلید OK را فشار دهید.
  7.  رسید را دریافت نمایید.

 جهت گرفتن مانده حساب از دستگاه کارتخوان S910 چکارکنیم؟

  • کارت بانکی مورد نظر را در شیار کارتخوان بکشید.
  • از گزینه های منوی دستگاه پوز، گزینه مشاهده موجودی را انتخاب کنید.
  • کلید OK در دستگاه را فشار دهید.
  • با مشاهده پیغام درخواست رمز، رمز خود را وارد کنید.
  • رمز کارت را تایید نمایید.
  • در این موقع مانده حساب کارت را بر روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد و در صورت نیاز می توانید یک رسید از آن چاپ کنید.

تنظیم تاریخ  دستگاه کارتخوان مدل S910

اگر تاریخ کارتخوان شما تنظیم نباشد، تاریخ اشتباه روی رسید تراکنشی چاپ می شود در صورت تنظیم نبودن تاریخ کارتخوان خود با پشتیبان دستگاه تماس بگیرید.

آپدیت و به روزرسانی دستگاه کارتخوان S910

برای آپدیت کارتخوان خود، با پشتیبانی کارتخوان تماس بگیرید تا مرکز تعمیرات و پشتیبانی نزدیک به شما معرفی شود.

درصورت داشتن سوال درخصوص راه اندازی دستگاه پوز S910 و یا تنظیمات دستگاه کارتخوان S910 و یا تعمیر دستگاه کارت خوان S910 می توانید  با موسسه الهه نقش جهان تماس بگیرید تا متخصصین ما به بهترین نحو ممکن راهنماییتان کنند.

تعمیر دستگاه پوزs910

دستگاه پوز S910 هم مانند بقیه دستگاهها امکان آسیب دیدن دارد و ممکن است به تعمیرات سطحی و تخصصی نیاز پیدا کند.

تعمیر کارتخوان سیار

مواردی که باعث می شود دستگاه کارتخوان آسیب ببیند:

  • افتادن دستگاه از ارتفاع و یا وارد شدن ضربه به آن که باعث خطای tamper می شود.
  • ریختن مایعات مثل آب ، روغن ، نوشیدنی و … روی آن
  • روشن و خاموش کردن دستگاه که باعث هنگ کردن و tamperشدن دستگاه می شود
  • کوتاه شدن مدت نگه داشتن باتری به دلیل خراب و فرسوده شدن باتری
  • خرابی چاپگر
  • مدام در شارژ بودن دستگاه

برای تعمیر کارتخوان و یا شرکت در دوره آموزشی تعمیر کارتخوان با موسسه الهه نقش جهان تماس بگیرید.

شارژ باتری دستگاه کارت خوان

مدت شارژ باتری دستگاه کارتخوان ۶ ساعت می باشد اگر بیشتر از این زمان در شارژ بماند امکان دارد به برد اصلی آسیب برسد.

کارتخوان هایی نظیر پکس S90 و پکس S910 – وریفون ۶۷۰ – وریفون ۶۸۰ اگر تا ۶ ساعت دستگاه را روشن نگه دارند نمی شود گفت دستگاه از حالت استاندارد خود خارج شده است و مشکل دارد.

باطری کارتخوان های سیار می توانند تا ۴۸ ساعت در حالت استندبای شارژ داشته باشند ولی این موضوع شامل حال همه انواع کارتخوان ها نمی شود. بنابراین ملاک برای اینکه باطری کارتخوان  را تعویض کنید، نگهداری شارژ کمتر از ۶ ساعت در حالت استفاده مداوم است.

چگونه زبان کارتخوان را فارسی کنیم؟ تغییر زبان کارتخوان چگونه است؟

تمام دستگاه‌های کارت‌خوان که در ایران وجود دارند از زبان فارسی برخوردارند و نیازی به تغییر زبان دستگاه کارتخوان وجود ندارد، اما برای مواقعی که ممکن است عبارتی غیر از فارسی در آن مشاهده کنید بدانید که باید چه کنید.

در حالت کلی زبان دستگاه‌های کارتخوان ایران، فارسی است مگر در مواقعی که دچار اختلال و خطا مثل خطای تمپر شود. زمانی که خطای تمپر در دستگاه کارتخوان رخ دهد، این خطا به زبان چینی یا انگلیسی نشان داده‌ می‌شود.

پس در صورتی که این خطا را مشاهده کردید ابتدا باید این خطا را رفع کنید و سپس نسبت به تغییر زبان دستگاه کارتخوان از چینی یا انگلیسی به فارسی اقدام نمایید. تنها کاری که قبل از تغییر زبان دستگاه کارتخوان باید انجام دهید، رفع خطای تمپر است.

شما همچنین می‌توانید از جایی ‌که این دستگاه را خریداری کردید برای تغییر زبان کارتخوان به فارسی کمک بگیرید.

مراحل تغییر نام کارتخوان

فرایند تغییر نام در دستگاه پوز، در چند مرحله ساده انجام می شود :

  • ارسال تصویر از رسید فعلی

در قدم اول باید یک تصویر با کیفیت از رسید دستگاه را که بر روی آن به صورت واضح نام فروشگاه قبلی درج شده است، برای پشتیبان دستگاه ارسال نمایید. همچنین شخص خریدار باید نام فروشگاه خود را که می خواهد بر روی رسید درج شود، برای پشتیبان ارسال کند.

  • تغییر در سامانه پرداخت

در مرحله دوم، باید اطلاعات دریافت شده از شما، توسط پشتیبان در سامانه پرداخت وارد شود. پشتیبان پس از دریافت عکس رسید فعلی و نام فروشگاه جدید، آن ها را در سامانه پرداخت ثبت کرده و تا تایید آن ها منتظر می ماند.

  • راه اندازی مجدد دستگاه

این مرحله از تغییر نام فروشگاه در دستگاه پوز نیز توسط پشتیبان انجام خواهد شد. زمانی که از سامانه پرداخت الکترونیک، تاییدیه تغییر مالکیت دستگاه دریافت شد، پشتیبان کارتخوان را مجدد راه اندازی کرده و این بار با انجام تراکنش و چاپ رسید، بر روی آن، نام فروشگاه جدید را مشاهده خواهید کرد.

نوشتهٔ پیشین
چگونه دستگاه کارت خوان خود را چک و راه اندازی کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
فراخوان آموزش تعمیر کارت خوان برای پرسنل شرکتها

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button