تنظیمات و رفع خرابی کارتخوان S90

راه اندازی کارتخوان s90

یکی از کارتخوان های سیار محبوبی که افراد زیادی آن را خریداری می کنند و کاربرد زیادی دارد، کارتخوان پکس s90 است. آیا به تازگی این کارتخوان را خریداری کرده اید اما نمی دانید چگونه باید آن را راه اندازی کنید؟ آیا کارتخوان s90 که خریده اید خراب شده است و نمی دانید چگونه باید آن را تعمیر کنید ؟ با خواندن این مقاله به تمامی سؤالات شما درباره خرابی کارتخوان s90 و تعمیر آن پاسخ داده خواهد شد. مجموعه الهه نقش جهان علاوه بر خرید و فروش کارتخوان سیار، در زمینه تعمیرات کارتخوان در انواع و مدل های مختلف نیز فعالیت دارد.

نحوه اتصال کارتخوان s90

برای متصل شدن کارتخوان s90 ابتدا باید کارتخوان را به پریز برق وصل کنید و بگذارید ۲ الی ۳ ساعت در شارژ بماند. سپس کارتخوان را برگردانید و درب پشت آن و باتری را بردارید. شیار سیم کارت رابه آرامی در سمت چپ بلند کنید. سیم کارت با ابعاد معمولی را قرار دهید، سپس باتری و درب آن را جای بگذارید. برای افزایش سرعت اینترنت و انجام سریع تر تراکنش های مالی ترجیحا از سیم کارت های ۴G استفاده کنید.

اتصال کارتخوان s90

نحوه قرارگیری سیم کارت در کارتخوان S90

قبل از قرار دادن سیم کارت در کارتخوان مطمئن شوید دستگاه شارژ دارد. بعد از آن چک کنید به اینترنت وصل باشد. دقت کنید سیم کارت را در جای خود صحیح قرار دهید و خشاب حتما به سمت بالا قفل شود. در مرحله بعد مطمئن شوید دستگاه خاموش است. پشت کارتخوان را با فشردن زبانه مخصوص آن باز کنید. باتری دستگاه را از قسمت پایین فشار داده، بلند و خارج کنید. در برخی مدل های این کارتخوان باتری به پشت درب دستگاه چسبیده است. محل نصب سیم کارت در دستگاه خشاب اسلات سمت چپ است. آن را به سمت پایین بکشید و باز کنید. بعد از آن خشاب اسلات سیم کارت را به سمت بالا بکشید و سیم کارت را درون آن قرار دهید. در آخر باتری را به طور صحیح درون محفظه خود جای دهید و درب کارتخوان را ببندید.

راه اندازی کارتخوان S90

ابتدا کارتخوان را روشن کنید و رمز عبور پیش فرض را برای دادن دسترسی به مدیر (۰۰۰۰۰۰) بگذارید. در مرحله بعد دکمه منو را فشار دهید. برای وارد شدن به قسمت تنظیمات دستگاه گزینه ۳ و تنظیمات میزبان گزینه ۲ را فشار دهید. سپس رمز عبور جدید را وارد کنید و دکمه ok را فشار دهید. رمز ۸ رقمی را وارد کنید. آی پی آدرس و شماره پورت دستگاه را وارد کنید. برای راه اندازی سیستم و دسترسی مدیر، وارد منو شوید. برای تنظیمات گزینه ۳ را انتخاب کنید و دکمه ok را فشار دهید. TERMINAL DATE و TERMINAL TIME به طور خودکار تنظیم می شوند.

راه اندازی کارتخوان s90

حالت اصلی را بر روی بی سیم (wireless) یا شماره گیری (dial) تنظیم کنید. با استفاده از دکمه های بالا / پایین نوع DIAL را روی TONE یا PULSE تنظیم کنید سپس OK را فشار دهید. LINE DETECTION را با استفاده از دکمه های بالا / پایین روی ON / OFF تنظیم کنید سپس OK را فشار دهید. BAUD RATE را به ۱۲۰۰ یا ۲۴۰۰ با استفاده از دکمه های بالا/ پایین تنظیم کرده و OK را فشار دهید. PRE-DIAL برای Debit را با استفاده از دکمه های بالا / پایین روی ON / OFF تنظیم کنید سپس OK را فشار دهید.

کلید پرداخت

  • برای دسترسی دکمه منو را فشار دهید.
  • برای عملکرد KEY EXCHANGE دکمه ۴ را فشار دهید تا به میزبان متصل شود و کلید های امنیتی رابه روز کند. در نهایت ok را فشار دهید.
  • برای MAINTENANCE دکمه شماره ۶ را انتخاب کنید و ok را فشار دهید.
  • برای PARAM DLL دکمه شماره ۱ را انتخاب کنید و OK را فشار دهید تا پارامترهای DLL به روز می شود.
  • برای EMV KEY DLL دکمه شماره ۲ را انتخاب کنید و ok را فشار دهید تا EMV KEY به روز شود.
  • برای اتصال و خواندن سیم کارت در دستگاه های بیسیم دکمه شماره ۳ را فشار دهید.

تغییر رمز ورود کارتخوان S90

برای دسترسی منو را انتخاب کنید. رمز ورود به صورت پیش فرض ۰۰۰۰۰۰ است. برای تغییر رمز عبور PASSWORD MENUT را فشار دهید. برای وارد کردن رمز عبور عدد شماره ۱ را فشار دهید و رمز عبور فعلی را وارد کنید. سپس با زدن کلید ok آن را تأیید کنید. در مرحله بعد رمز عبور جدید را بزنید و دکمه ok را فشار دهید. برای فعال کردن رمز عبور و محدود کردن عملکردهای مختلف کارتخوان، گزینه ۳ را برای گزارش گیری، ۴ برای معاملات و ۵ را برای تنظیمات رمز ورود مدیر وارد کنید. در نهایت دکمه ok را فشار دهید.

تغییر رمزکارتخوان s90

تنظیم درایور کارتخوان s90

  • زمانی که شناسه درایور فعال است، قبل از پردازش تراکنش و عملکردهای دیگر دستگاه شناسه کاربری و رمز ورود خود را به کاربر ارسال می کند. برای دسترسی منو را انتخاب کنید، سپس کلید ۲ را فشار دهید تا به حالت برنامه ها یا همان APLICATION بروید و DVR را انتخاب کرده از منو خارج شوید.
  • مجددا برای دسترسی منو را انتخاب کنید و برای تنظیمات دکمه شماره ۳ را فشار دهید.
  • برای دسترسی به گزینه ها کلید ۱ و برای تنظیمات کاربر دکمه ۵ را فشار دهید.
  • رمز عبور تجاری خود را وارد کنید و برای فعال کردن شناسه YES / NO را انتخاب کنید.
  • شناسه را وارد کنید و سپس رمز ورود را اضافه کنید.

نحوه فعال سازی کارتخوان S90

دکمه آبی رنگ بالای دستگاه را انتخاب کرده و وارد منو شوید. بخش پشتیبانی را انتخاب کنید، راه اندازی اولیه را انتخاب کنید و سرانجام دکمه ok را فشار دهید. پیکربندی را انتخاب و تأیید کنید. رمز عبور را از پشتیبانی بگیرید و وارد کنید تا دستگاه فعال شود.

گرفتن مانده حساب از کارتخوان S90

یکی از ساده ترین کارهایی که با هر دستگاه کارتخوانی از جمله کارتخوان s90 می توانید انجام دهید مشاهده موجودی است. کافی است از قسمت منو گزینه مشاهده موجودی را انتخاب کرده و سپس دکمه ok را فشار دهید. رمز خود را با رعایت عوامل امنیتی وارد کنید و تأیید را انتخاب کنید. در پایان مانده حساب وی بر روی صفحه نماش مشاهده می شود که در صورت درخواست مشتری برای چاپ کافی است دکمه چاپ را فشار دهید.

گرفتن موجودی  با کارتخوان s90

چاپ آخرین تراکنش با کارتخوان S90

در شرایطی که نیاز دارید آخرین تراکنش های خود را چاپ کنید، به سادگی می توانید این کار را با کارتخوان انجام دهید. اگر پس از خرید درخواست چاپ رسید دارید اما کاغذ رول درون آن تمام شده است باید رول کاغذ دیگری درون دستگاه قرار دهید سپس اقدام به چاپ آخرین تراکنش کنید. پس از آن فیش ر به مشتری تحویل دهید. برای چاپ آخرین تراکنش دکمه منو را فشار دهید. گزینه فروشگاه را انتخاب کنید و تأیید کنید. پس از آن گزینه گزارشات و چاپ مجدد رسید را انتخاب کرده و تأیید کنید. با توجه به نوع آخرین تراکنش که ممکن است مربوط به اقداماتی مانند خرید کالا، شارژ و یا پرداخت قبوض باشد. یکی را انتخاب و کلید OK را بفشارید و پرینت آخرین تراکنش را دریافت کنید.

رفع خرابی کارتخوان s90

کارتخوان s90 از کارتخوان های مقاوم و خوب کارتخوان سیار برند پکس است اما گاهی اوقات با خرابی و مشکلاتی نیز روبرو می شود. در این شرایط باید حتما به مجموعه ای که در زمینه تعمیر کارتخوان تخصص دارد مراجعه کنید. به طور مثال یکی از مشکلاتی که معمولا برای کارتخوان ها از جمله کارتخوان s90 رخ می دهد تمپر شدن دستگاه است. برای رفع این عیب باید مشخص شود مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری. رفع تمپر شدن کارتخوان S90 این گونه است که شما ابتدا باید دستگاه را روشن کنید. پس از ظاهر شدن علامت تمپر بر روی کارتخوان باید رمز وارد کنید. رمز ۹۸۷۶ را بزنید تا اپ دستگاه پاک شود.

نتیجه گیری: کارتخوان s90 یکی از کارتخوان های محبوبی است که معمولا گزارش خرابی آن کم است. اگر دستگاه تان به هر دلیل دچار مشکل شده است و به دنبال رفع آن هستید یا نمی دانید چگونه باید آن را راه اندازی کنید کافی است با کارشناسان مجموعه الهه نقش جهان تماس بگیرید.

نوشتهٔ پیشین
تفاوت پوز بانکی و کارتخوان
نوشتهٔ بعدی
کش لس (Cash Lees) یا کیوسک غیر نقدی چیست؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button