کارتخوان سیار چه مزایایی دارد و نحوه خرید آن چگونه است؟

مزایای کارت خوان سیار

با استفاده از دستگاه پوز می توان عملیات نقل و انتقال پول را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام داد.در نظام اقتصادی کشور، کارتخوان ها نقش کاتالیزور را بازی می کنند.دستگاه کارت خوان باعث می شود چرخش پول در نظام بانکی کشور در کم ترین زمان ممکن صورت گیرد.با معرفی دستگاه های کارتخوان سیار، تبادل پول به صورت نقدی، کمتر انجام می شود اما از طرف دیگر، حساب های بانکی سرمایه نقدی بیشتری در خود جمع می کنند که این اتفاق می تواند موجب پیشرفت کشور و افزایش سرمایه گذاری در بانک ها شود.

لازم است بدانید دستگاه های پوز امنیت بسیار بالایی دارند.با این دستگاه فرد پول نقد کمتری همراه خود حمل می کند و دیگر نگران دزدیده شدن آن نیست.تاکنون هیچ گاه در تراکنش های کارت خوان پولی از بین نرفته یا گم نشده است.اگر تراکنش ناموفق باشد تا ۷۲ ساعت بعد پول کسر شده به حساب فرد باز می گردد.

دستگاه های پوز انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها دستگاه کارتخوان سیار است.این دستگاه پوشش دهی بیشتری نسبت به کارت خوان های باسیم دارد.کارت خوان سیار را می توان به شبکه های داخلی،بلوتوث،وای فای و  GPRS وصل کرد.این دستگاه خرید و فروش کالا و خدمات را آسان تر می کند به همین دلیل تقاضا برای استفاده از آن رو به افزایش است.

مزایای کارت خوان سیار

خدمات کارتخوان معمولا رایگان است و حتی اگر هزینه ای هم داشته باشد ناچیز است.با این دستگاه در مصرف کاغذ، قطع درختان،چاپ اسکناس صرفه جویی زیادی می شود.کارت خوان را می توان مانند یک بانک سیار دانست که با استفاده از آن می توان تراکنش های بانکی مانند پرداخت قبوض خدماتی ،دریافت موجودی و پرداخت پول را به راحتی انجام داد.

در گذشته خریدار برای خرید جنس های گران قیمت مجبور بود مقدار زیادی پول نقد با خود جابه جا کند.با دستگاه های کارت خوان دیگر نگران حمل پول نقد نباشید.مهم ترین مزیت دیگر دستگاه های پوز این است که اگر اشتباهی در پرداخت با دستگاه پوز صورت گیرد به راحتی می توان پیگیری کرد.

مزیت های کارت خوان سیار

در ادامه مزیت های کارت خوان سیار را به صورت لیست وار برایتان نام برده ایم:

مزایای خرید دستگاه کارتخوان سیار

  • غالبا دستگاه هایی که بانک ها به متقاضیان کارتخوان بیسیم ارایه میکنند دست دوم و از مدلهای قدیمی و ساده می باشد.
  • در مدتی که شما دستگاه دستتان میباشد و استفاده میکنید درمدت یکسال یا بیشتر هیچ سودی به سپرده ی شما تعلق نمیگیرد.
  • بانک در صورتی که شما به دستگاه خسارت بزنید یا دستگاه را گم کنید یا هر اتفاق دیگر ، از شما خسارت میگیرد و در صورت گم شدن دستگاه از مبلغ بلوکه شده‌ی شما هزینه‌ی دستگاه برداشت میشود .
  • دستگاه متعلق به شما است و هیچ بانک یا شرکتی در تراکنش های شما دخالت ندارد.
  • شما با خرید دستگاه کارتخوان سیار چه مدل های ارزان و چه گران تر مالک ۱۰۰% دستگاه محسوب می شوید.
  • برای دریافت دستگاه سیار به هیچ وجه نیاز به سپرده گذاری مدت دار در بانک ها نیستید و پس از ارسال درخواست و مدارک به شاپرک و تایید آنها شما دستگاهتان را دریافت خواهید کرد.
  • اگر دستگاه خود را گم کردید نیازی نیست که بیشتر از ارزش و بهای دستگاه به بانک پول دهید ، (به بهانه های مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های سوئیچ دستگاه و هزینه های اعلام مفقودی که بانک ها دریافت خواهند کرد.)
  • چنان چه پس از مدتی تصمیم گرفتید دستگاه را بفروشید هیچ منع قانونی وجود ندارد.
  • بیشتر بانک ها در ازای واگذاری دستگاه بیسیم مبلغ ( یک میلیون و پانصد هزار تومان ) وجه نقد از مشتری دریافت کرده و بدون لحاظ کردن سود در حساب مشتری بلوکه میکنند.!!
  • شما در هنگام خرید دستگاه با تنوع قیمت و مدل روبرو هستید و دامنه ی انتخاب شما گسترده است ، ولی بانک هر مدل که طرف قرارداد با شرکت پشتیبانیش باشد بشما عرضه میکند.
  • شما میتوانید دستگاه خود را به چند حساب در چند بانک متفاوت متصل کنید و در صورتی که از خدمات بانکی که دستگاه به آن حساب متصل است ناراضی باشید قادرید که در هر لحظه که اراده کنید شعبه یا حسابتان یا حتی بانک خود را تغییر دهید.
  • بانک ها در قبال واگذاری دستگاه ها مسئولند که مراقب باشند که تراکنش های شما پایین نیایید و مدام با شما تماس میگیرند و به بهانه‌ی چکاپ دستگاه عنوان میکنند که تراکنش هاتون کمه و باید دستگاه جمع آوری بشه.
  • شما با دریافت دستگاه از هربانکی مجبورید همیشه با همان حساب یا بانک کار کنید و در صورتی که آن بانک به شما خدمات مناسب ارایه نکند شما قادر به تعویض بانک یا حتی شعبه نیستید.

طرز کار دستگاه کارتخوان سیار

برای انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز باید کارت بانکی خود را از شیار کار دستگاه عبور دهید.پس از این منوی عملیات بانکی را مشاهده می کنید که شامل چند گزینه است.خرید معمولا اولین گزینه است.آن را انتخاب کرده و مبلغ مدنظر خود را وارد کنید.در آخر رمز چهار رقمی را وارد دستگاه کنید.با این کار تراکنش بانکی انجام شده و سپس تسویه حساب صورت می پذیرد.دقت داشته باشید که هنگام انجام تراکنش دستگاه باید به شبکه بانکی وصل باشد تا بانک اطلاعات وارد شده توسط خریدار را با مشخصات او در پایگاه اطلاعاتی اش تطبیق دهدو تایید کند.پس از این که هویت خریدار تایید شد مبلغ از حساب او کسر شده و به حساب فروشنده انتقال پیدا می کند.در آخر می توانید رسید تراکنش را دریافت کنید.

چرا دستگاه کارت‌خوان بی‌سیم؟

کارت خوان های بی سیم بیشتر در کسب وکار های متحرک یا مکان هایی که امکان وصل شدن به خط تلفن ثابت برای نصب دستگاه کارت خوان معمولی وجود ندارد استفاده می شود.به‌عبارت‌دیگر در مکان‌هایی که امکان برقراری ارتباط از طریق خط تلفن میسر نیست، با استفاده از دستگاه کارت‌خوان بی‌سیم و یک عدد سیم‌کارت که قابلیت ارسال و دریافت داده از طریق شبکه اینترنت بر روی آن فعال باشد، می‌توان به شبکه تلفن همراه و استفاده از سرویس‌های GMS و GPRS دسترسی یافت. به این شیوه پذیرنده بدون نیاز به استفاده از خط تلفن ثابت و حتی بدون استفاده از برق شهری، می‌تواند از مزایای یک دستگاه کارت‌خوان بهره ببرد.

نوشتهٔ پیشین
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ناواکو برگزار شد
نوشتهٔ بعدی
پرونده دستگاه های کارت خوان به سازمان امور مالیاتی رفت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button