مزایا و معایب کارتخوان جیبی

 کارتخوان جیبی یا mpos یکی از کارتخوان های پرکاربرد است که نیازی به سیم کارت ندارد. این دستگاه پوز تکنولوژی جدیدی است که می‌توانید آن را با بلوتوث به تلفن همراه خود وصل کنید. در ادامه مهم ترین ویژگی و مزایای کارتخوان جیبی را برای شما نام می بریم.

مزایای کارتخوان جیبی

از مزایای کارتخوان سیار جیبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آنتن دهی خوب: کارتخوان جیبی هر جا که تلفن همراه آنتن بدهد آنتن دارد. با کارتخوان جیبی دیگر لازم نیست نگران کیفیت آنتن دهی و ارتباط دستگاه خود باشید.

عدم نیاز به رسید کاغذی: کارتخوان جیبی نیازی به چاپ رسید کاغذی ندارد. هنگام استفاده از این دستگاه رسید برای مشتری پیامک می شود. با این کارتخوان دیگر نیازی نیست نگران تمام شدن کاغذ کارتخوان یا گران شدن آن بر اثر تورم باشید. در شرایطی که حتی سیم کارت شما جزء بلک لیست باشد یا
پیام های تبلیغاتی را روی سیم کارت خود بسته باشید باز هم پیامک حاوی رسید برای دو طرف ارسال می شود. با کارتخوان جیبی شما به محیط زیست نیز کمک می کنید.

مقاوم در برابر ضربه: از آن جایی که کارتخوان موبایلی نیازی به چاپ رسید ندارد و داخل دستگاه چاپگر حرارتی وجود ندارد درشرایطی که از دستتان رها شود آسیبی نمی بیند و در برابر ضربه مقاوم است.

مزایای کارتخوان جیبی

مصرف پایین باطری: مصرف باتری این دستگاه به دلیل نداشتن چاپگر حرارتی از مدل های کاغذی آن کمتر است. میزان مصرف باتری کارتخوان حداقل ۸ روز است. کارتخوان جیبی این قابلیت را دارد که ۷ تا ۸ روز شارژ نگه دارد. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که میزان طبیعی مصرف باتری به میزان استفاده شما نیز بستگی دارد.

امنیت اطلاعات بالا: کارتخوان جیبی دستور تراکنش را از خودش نمی‌گیرد بلکه با تلفن همراه و اپلیکیشن مخصوص که روی تلفن شما نصب است و به کارتخوان وصل می شود تراکنش ها را انجام می دهد. اگر فردی این دستگاه را از شما سرفت کند به تنهایی نمی تواند از آن استفاده کند. برای انجام هر گونه تراکنشی با کارتخوان جیبی، باید دستور اجرای آن را از تلفن و اپلیکیشن محصول به کارتخوان داد. با کارتخوان موبایلی دیگر نگران امنیت حساب خود نباشید.

 انجام تراکنش: با کارتخوان جیبی می توان تراکنش های زیادی مانند: خرید، پرداخت قبض، مانده حساب، شارژ موبایل، گزارشات روزانه انجام داد. هم چنین میتوانید پس از گذشت ماه ها به اطلاعات تراکنش خود دست پیدا کنید و نگران گم شدن فاکتور فروش مشتریان خود نباشید.

مناسب برای انواع کارت های بانکی: کارتخوان جیبی قادر به خواندن سه نسل از کارت های بانکی است.

  • کارت های نسل قدیم که در کناره دستگاه هستند و سوکت دارند.
  • کارت های امروزی ک بالای دستگاه از چپ به راست کشیده می شوند تا دستگاه اطلاعات کارت را بخواند.
  • کارت های نسل آینده که به آن هاور گفته می شود.

عدم نیاز به جواز کسب: این کارتخوان معمولا نیازی به جواز کسب ندارد و می توانید آن را به اسم هر فردی که خواستید بخرید. هم چنین مالیات به آن تعلق نمی گیرد و با آن پولی در حساب شما بلوکه نمی شود. کارتخوان جیبی قابل خرید و فروش و انتقال به غیر نیز است.

قیمت مناسب: این دستگاه در ۷ روز به شما تحویل داده می‌شود و قیمت آن نسبت به کارتخوان های آکبند موجود در بازار ارزان تر است.

قیمت کارتخوان جیبی

سبک بودن: کارتخوان جیبی وزن بسیار کمی درد و به راحتی می توان آن را درون جیب جای داد. طول کارتخوان جیبی ۱۰ سانتی متر، عرض آن ۵٫۵ سانتی متر، ضخامت آن ۲ سانتی متر و وزن آن ۷۵ گرم است. موبایل پوز ها قابلیت حمل بهتر و آسان تری دارند.

قابلیت اتصال به تمامی بانک ها: کارتخوان جیبی را می توان به تمامی بانک ها از جمله: بانک ملی، بانک ملت، بانک صادرات، بانک پاسارگاد ، بانک پارسیان، بانک سپه، کوثر، رسالت، بانک قوامین، بانک دی و… متصل کرد. این دستگاه تنها با بانک سامان کار نمی کند.

کاهش هزینه خرید: از آن جایی که امروزه اکثر افراد تلفن همراه دارند، با موبایل پوز بانک ها می توانند از پرداخت هزینه اضافی مربوط به خرید، استقرار و حفظ یک ترمینال POS دوری کنند.

قابلیت انعطاف بیشتر: سیستم عامل بکار گرفته شده در کارتخوان جیبی، امکان توسعه نرم افزار و انعطاف پذیری بیشتر با محیط را دارد.

رابط کاربری خوب: موبایل پوز دارای رابط کاربری خوبی برای هر دو طرف تراکنش، پذیرنده و مشتری است.

مدیریت حساب: با کارتخوان جیبی می توانید از طریق سامانه حساب خود را آنلاین مدیریت کنید. عملکرد خود را مشاهده کنید و از امکانات اپلیکیشن های مرتبط بهره بگیرید.

کاربرد آسان: کارکردن با کارتخوان جیبی کار آسانی است. همه اشخاصی که موبایل هوشمند یا کارتخوان سنتی دارند قادر به کار کردن با کارتخوان جیبی نیز هستند. فروشنده ها و کارمندان برای کار کردن با کارتخوان جیبی نیازی به دیدن آموزش ندارند. از آن جایی که روش پرداخت در کارتخوان جیبی ساده است، احتمال اینکه مشتری از خرید صرف نظر کند کمتر است. با کارتخوان جیبی می توان ضمن کسب درآمد بیشتر در وقت نیز صرفه جویی کرد.

معایب کارتخوان جیبی

کارتخوان جیبی در کنار مزایا، معایبی نیز دارد. در ادامه به چند مورد از معایب کارتخوان جیبی اشاره می کنیم.

بالا بودن احتمال حملات سایبری: احتمال حملات سایبری همیشه برای تکنولوژی و رایانه ها وجود داشته است. با پیشرفت تکنولوژی اکنون بسیاری از دستگاه های کارتخوان جیبی قادرند حجم زیادی از حملات را دفع کنند. برای بالا بردن امنیت کارتخوان جیبی باید آن را مجهز به نرم افزارهای آنتی ویروس و فایروال کرد. هنگام استفاده از موبایل پوز اطمینان یابید کل شبکه کسب و کار شما ایمن و غیر قابل نفوذ است.

ماندگاری کم تر: کارتخوان جیبی به دلیل وزن کم بیشتر جابه جا می شود به همین خاطر احتمال آسیب دیدن آن نسبت به کارتخوان سنتی بیشتر است. علاوه بر این احتمال سرقت آن بیشتر است که با توجه به بالا بودن امنیت اطلاعات آن مشکل خاصی به وجود نمی آورد.

نوشتهٔ پیشین
کارتخوان نو یا دست دوم؟
نوشتهٔ بعدی
تفاوت پوز بانکی و کارتخوان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button