کارتخوان نو یا دست دوم؟

کارتخوان نو بگیرم یا دست دوم؟

پس از رواج یافتن خرید و فروش کارتخوان، دستگاه کارتخوان دست دوم و کارکرده زیادی از کشورهای اروپایی و ترکیه وارد کشور شد. به دلیل سود بالا و قیمت پایین این کارتخوان ها برای وارد کننده، بسیاری از شرکت ها اقدام به وارد کردن کارتخوان استوک یا دست دوم کردند. در این بین بسیاری از توزیع کنندگان نیز تبلیغ فروش کارتخوان نو با قیمت مناسب می کنند. در این شرایط سؤالی که اغلب خریداران از فروشنده می‌پرسند این است که کارتخوان نو بخرم یا دست دوم؟ برای دریافت پاسخ این سؤال با مجموعه الهه نقش جهان همراه باشید.

کارتخوان استوک چیست؟

در زبان انگلیسی استوک به معنای ذخیره یا موجود در انبار است اما در زبان فارسی به کالاهای دست دوم گفته می شود. عده ای تصور می کنند کالاهای استوک همیشه خراب و بی کیفیت اند در صورتی که این باور غلط است. امروزه در بازار کارتخوان های استوک با کیفیت خوبی وجود دارد که با قیمت مناسب می توانید خریداری کنید. کارتخوان استوک با نو تفاوت زیادی در کیفیت ندارد به همین خاطر شما برای پرداخت هزینه کم تر می توانید از کارتخوان های دست دوم با کیفیت و درجه ۱ یا  A استفاده کنید.

کارتخوان استوک چیست؟

کارتخوان آکبند

به کارتخوانی که پس از تولید در کارخانه و گذشتن از مرحله کنترل کیفیت وارد بازار می شود کارتخوان آکبند گفته می شود. در حال حاضر اکثر کارتخوان های آکبند، گارانتی و وارانتی دارند.

مقایسه پشتیبانی کارتخوان نو و استوک

در کنار کارتخوان استوک، شرکت هایی اقدام به وارد کردن کارتخوان سیار نو از کشور چین کردند که می توان به کارتخوان های: پکس PAX S910، کسل Castles V3، پکس PAX D210 اشاره کرد. این کارتخوان ها به دلیل این که تازه وارد کشور شده بودند پشتیبانی نداشتند و اگر برای کارتخوان مشکلی پیش می آمد یا تمپر می شد، بین ۱ تا ۳ ماه می گذشت تا تعمیر شود و بتوان دوباره از آن استفاده کرد. پس از آغاز تحریم و بالارفتن قیمت دلار به دلیل بالا رفتن هزینه تعمیر کارتخوان شرکت ها دیگر کارتخوان نو وارد نکردند و برای وارد کردن کارتخوان استوک در حد نو، محکم و با کیفیت اقدام کردند. این کارتخوان ها که از کشور چین وارد می شوند و کیفیت نسبتا خوبی دارند عبارتند از:

این کارتخوان ها همگی گارانتی دارند و در صورت خرابی می توانید از پشتیبانی آن استفاده کنید.

پشتیبانی کارتخوان نو و دست دوم

کارتخوان ریفر

کارتخوان ریفر به کارتخوانی گفته می شود که به دلایل مختلفی به کارخانه ارجاع داده می شود. دلیل مرجوع شدن کارتخوان به کارخانه همیشه داشتن نقص نیست. بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی کارخوان را برای معرفی و یا عرضه در نمایشگاه وارد بازار می کنند اما به دلیل متفاوت بودن سیاست
فروش شان، دستگاه را مستقیم به فروش نمی رسانند و برای تست دوباره به کارخانه سازنده مرجوع می کنند.

نوشتهٔ پیشین
کارتخوان اندرویدی چه مزایایی دارد؟
نوشتهٔ بعدی
مزایا و معایب کارتخوان جیبی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button