مزایا و معایب خودپرداز های شخصی چیست؟

مزایا و معایب خودپرداز شخصی

خودپرداز یا عابر بانک یک دستگاه الکترونیکی است که مشتریان می توانند در هر زمان که نیاز داشتند با قرار دادن کارت عابر خود و وارد کردن رمز پول دریافت کنند یا موجودی حساب خود را چک کنند. شرکت الهه نقش جهان از برترین های فروش خودپرداز و کارتخوان در این مقاله قصد دارد شما را با مزایا و معایب خودپرداز های شخصی و غیر شخصی آشنا کند.

مزایای خودپرداز چیست؟

از آن جایی که به نظر می رسد مزایای خودپرداز های شخصی و غیر شخصی یکی باشد در ادامه مزایای هر دو را برای شما نام می بریم. هم چنین شما را با ریسک ها و خطرات دستگاه عابر آشنا می کنیم.  استفاده از دستگاه های خودپرداز به معنی توسعه فرهنگ تجارت الکترونیک است که با خود امنیت، شفافیت، دقت، سهولت و سرعت بالاتر همراه دارد. بسیاری از کسب و کارهای تازه تأسیس برای افزایش اعتبار خود در آغاز کرد دستگاه خودپرداز نصب می کنند.

مزایای خودپرداز

مزایای دستگاه ATM عبارت است از:

  • موجب افزایش تجارت در موسساتی که در آن نصب شده است می شود.
  • کسب و کار را رونق می دهد.
  • اعتبار بخشی و وجه اجتماعی فروشگاه و مغازه را بالا می برد. هیچ دستگاه خودپردازی بدون تأیید و زیرساخت های معتبر بانکی قادر به ارائه خدمت نیست بنابراین هرجایی که خودپرداز نصب باشد یعنی حداقل یک بانک و دو شرکت مهندسی معتبر درحال خدمت رسانی اند.
  • با تبلیغاتی که در صفحه نمایش خودپرداز نشان داده می شود می توان تجارت های جدید را رونق داد.
  • با استفاده از آن فرد می تواند در ۲۴ ساعت پول بگیرد و نیازی به باز بودن بانک نیست.
  • با دستگاه ATM، خریدار می تواند به سرعت وجه  را پرداخت کند به همین خاطر ریسک چک های برگشتی کاهش می یابد.
  • با خودپرداز دیگر افراد نیازی به حمل پول ندارند و میزان سرقت ها کم می شود.
  • دستگاه ATM حمل و نقل های غیر ضروری شهروندان را کاهش می دهد زیرا فرد می تواند از نزدیک ترین دستگاه عابر پول خود را دریافت کند.
  • با دستگاه های عابر در هزینه چاپ اسکناس صرفه جویی می شود.

مزایای خودپرداز شخصی چیست؟

خودپرداز شخصی، خودپردازی است که به یک شخص یا کسب و کار واگذار می شود. در این خودپردازها اشخاص حقیقی با بانک عامل قرار داد می بندند و پس از خرید دستگاه و لوازم جانبی آن از یک شرکت در مکان مناسب نصب می کنند.

مزایای خودپرداز شخصی

خودپرداز های شخصی دو مدل دیواری و سالنی دارند و با قیمت های متفاوتی به فروش می رسند. برای تهیه خودپرداز شخصی باید هزینه ای حدود ۳۵ تا ۷۰ میلیون بپردازید و مبلغی بین ۱۵۰ تا ۶۰۰ میلیون را نیز برای گردش مالی در دستگاه بگذارید. از مزایای خودپرداز شخصی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با خودپرداز شخصی می توانید یک کسب و کار راه اندازی کنید.  مقدار درآمد بستگی به تراکنش ها و سهمی که دارنده دستگاه می خواهد دارد اما می توان گفت ماهانه حدود ۳ تا ۷ میلیون است.
  • از مقدار و نحوه سوددهی خودپردازهای شخصی می توانید آمار ارزشمندی به دست آورید. با این آمار می توانید رفتار مالی مردم را بررسی کنید و متوجه شوید در هر محل بهتر است چه کسب و کاری راه اندازی شود. به طور مثال مکانی که مردم بیشتر پول نقد از عابر گرفته اند تا جایی که بیشتر شارژ گرفته اند کسب و کارهای متفاوتی می توان راه اندازی کرد.
  • با خودپرداز می توان اشتغال زایی و کسب و کارهای حوزه تجارت الکترونیک را رونق داد زیرا هر دستگاه عابری به اینترنت، خدمات پس از فروش و به روزرسانی های دوره ای نیاز دارد. با خودپرداز علاوه بر این که برای خود منبع درآمد ایجاد می کنید به بسیاری ازافراد دیگر هم سود می رسانید.
  • با دستگاه عابربانک شما خود را به روز کرده و با مشتریان قشرجوان تعامل بیشتری برقرار خواهید کرد.

بسیاری از اشخاص سرمایه کافی برای نصب خودپرداز دارند اما محلی برای نصب دستگاه آن ندارند. این افراد می توانند قسمتی از مغازه، فروشگاه یا هر مکان شخصی دیگری را برای قرار دادن دستگاه ATM اجاره کنند و ماهانه مبلغی را برای اجاره آن فضای تجاری پرداخت کنند.

معایب و ریسک های خودپرداز شخصی

خودپرداز های شخصی در کنار مزایا، ریسک ها و معایبی نیز دارند. از ریسک ها و خطرات دستگاه های عابر شخصی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرقت

یکی از دغدغه های مهم خودپرداز شخصی، تأمین امنیت آن است. برای رفع این نگرانی صاحبان خودپرداز، شرکت هایی که دستگاه ATM ارائه می کنند، همراه با فروش دستگاه آن را بیمه می کنند. هر دستگاه عابری شامل بیمه های: بدنه؛ پول؛ آسیب رسانی و سرقت می باشد. این شرکت ها حتی پولی که صاحب خودپرداز از بانک درمی آورد تا آن را در دستگاه جای گذاری کند هم بیمه می کنند. برای اطمینان خاطر بیشتر می توانید در محل دستگاه، دوربین مدار بسته نصب کنید.

ریسک ها و خطرات خودپرداز شخصی

تقلب و هک کردن

از ریسک های دیگر خرید با خودپرداز های شخصی می توان به هک کردن اطلاعات کارت اشخاص اشاره کرد. توصیه می شود شماره کارت و کدپین خود را مخفی نگه دارید تا هکرهای اینترنتی نتوانند به اطلاعات کارت شما دسترسی پیدا کنند.

خرابی یا آفلاین بودن دستگاه

از دیگر معایب خودپردازهای شخصی می توان به محدودیت خرید سیستم یا خرابی آن اشاره کرد. خیلی اوقات پیش آمده است که به هر دلیلی از جمله آفلاین بودن یا خرابی دستگاه فرد نتوانسته است وجه مورد نظر خود را از دستگاه دریافت کند. گاهی اوقات هم فرد به دلیل فراموشی رمز کارت خود نمی تواند از دستگاه پول بگیرد. در برخی موارد نیز مشاهده شده است که دستگاه عملکرد کند و آهسته ای دارد. در این شرایط فرد عصبی شده و به دستگاه ضربه می زند که باعث آسیب دیدن دستگاه می شود و صاحب دستگاه باید خسارت پرداخت کند.
از دیگر معایب دستگاه عابر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • محدودیت برداشت وجه
  • کم کردن کارمزد در دستگاه هایی که مرتبط با بانک کارت اعتباری شما نباشد.

چنان چه با خواندن مزایا و معاب خودرداز شخصی تصمیم به خرید آن دارید برای خرید دستگاه خودپرداز در اصفهان می توانید به شرکت الهه نقش جهان مراجعه کنید.

نوشتهٔ پیشین
اشتباهات رایج در بازاریابی کارتخوان
نوشتهٔ بعدی
تفاوت کارتخوان سیار تملیکی یا امانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button