اشتباهات رایج در بازاریابی کارتخوان

اشتباهات رایج در بازاریابی کارتخوان

فروش هر محصولی از جمله کارتخوان مشکلات مخصوص به خود را دارد. بازاریابی کارتخوان اصول خاصی دارد که باید رعایت کنید و اگر در بازاریابی کارتخوان اشتباه داشته باشید شانس خود را برای فروش محصول از دست می دهید. اگر قصد دارید وارد حرفه بازاریابی کارتخوان شوید بهتر است با اشتباهات رایج در بازاریابی کارتخوان آشنا شوید. در ادامه، شرکت الهه نقش جهان شما را با این اشتباهات آشنا خواهد کرد.

عدم شناخت بازار هدف

برای بازاریابی دستگاه های پوز در اولین مرحله باید بازار هدف را به صورت دقیق شناسایی و آنالیز کنید. در صورتی که قبل از بازاریابی، بازار هدف را کامل نشناسید، زمان و هزینه خود را تلف می کنید. امروزه بسیاری از بازاریابان بدون توجه به بازار هدف و بررسی برخوردی که باید داشته باشند کار خود را شروع می کنند. دقت کنید شما دچار این اشتباه نشوید.

شناخت بازار هدف برای بازاریابی کارتخوان

عدم توضیح جزئیات کارتخوان

دربازاریابی همه دستگاه های پوز از جمله کارتخوان بیسیم باید جزئیات کامل و امکانات دستگاه کارتخوان را به مشتری اعلام کنید. سعی کنید با ارائه جزئیات خریدار را متقاعد کنید که دستگاهی که شما به وی ارائه می کنید از کارتخوان های دیگر بهتر است. از آن جایی که امروزه رقابت زیاد است با نمایش و ارائه جزئیات به مشتری مزیت رقابتی خود را به وی نمایش می دهید. تمام ویژگی های مثبت و منفی دستگاه را به خریدار بگویید تا راحت تر به شما اعتماد کرده و از شما خرید کند.

در دسترس نبودن

یک بازار یاب باید همیشه در دسترس باشد. مشتری هر زمان که قصد خرید داشت یا سؤالی در خصوص دستگاه کارتخوان داشت باید به شما دسترسی داشته باشد. اگر در دسترس نباشید و نتوانید به سؤالات او پاسخ دهید شانس خود را برای فروش کارتخوان از دست می دهید. در دسترس بودن لزوما به معنای حضور فیزیکی نیست. به صورت آنلاین و از طریق تلفن هم در دسترس باشید کافی است.

پیگیری زیاد یا پیگیری نکردن

پیگیری نکردن به روش صحیح یکی دیگر از اشتباهات رایج در بازاریابی کارتخوان ثابت و سیار است. مدام به سراغ فروشگاه هایی که قبلا به آن ها دستگاه ارائه کرده اید نروید زیرا باعث اذیت آن ها می شوید. با برنامه ریزی پیگیری کنید و طبق برنامه به افرادی مراجعه کنید که هنوز اقدام به خرید دستگاه پوز نکرده اند و علت را از آن ها بپرسید.

پیگیری درست برای بازاریابی کارتخوان

اگر با مشتریان فعلی خود بازاریابی نمی کنید، شما مرتکب بزرگترین اشتباه بازاریابی شده اید. آیا مشتریان فعلی شما از گستردگی کامل محصولات و خدمات شما اطلاع دارند؟ آیا با آنها صحبت کرده اید که چگونه راه حل های اضافی که ارائه می دهید می تواند به نفع مشاغل آنها باشد؟ آیا آنها راه حل های جدیدی را که ارائه کرده اید می دانند؟ منتظر راه حل تازه ای نباشید.  همین امروز با آنها تماس بگیرید.

امانت داری نکردن از اطلاعات مشتری

در بازاریابی باید امانت دار اطلاعات مشتری باشید و هرگز اطلاعات مشتری خود را به کسی ندهید. با رعایت امانت داری اعتماد خریدار را جلب می کنید، علاوه بر آن به نفع خودتان نیز هست. اگر اطلاعات خریدار را در اختیار کسب وکارهای دیگر قرار دهید به زودی از گردونه بازاریابی کارتخوان خارج می شوید و دیگر کسی به شما اعتماد نمی کند.

نداشتن استراتژی هوشمندانه برای بازاریابی

اگر برای بازاریابی، استراتژی هوشمندانه ای نداشته باشید به زودی شکست می خورید. برای این که یک بازاریاب موفق باشید، در هر دوره یک استراتژی خاص را در نظر بگیرید. برای سر زدن به اصناف مختلف برنامه داشته باشید و حرفه ای تر به بازاریابی نگاه کنید. هر هفته یا دو هفته یک بار استراتژی قبلی خود را بررسی کنید و ایرادهای آن را مشخص کنید. با این کار به یک استراتژی عالی برای بازاریابی و پیشبرد فروش کارتخوان دست پیدا می کنید.

توجه نکردن به ظرفیت شبکه های اجتماعی

ازآن جایی که امروزه بخش قابل توجهی از زندگی مردم را شبکه های اجتماعی تشکیل می دهند نباید از آن غافل شوید. شبکه های اجتماعی پتانسیل بالایی دارند بنابراین با توجه نکردن به بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی شکست خواهید خورد. برای پیشی گرفتن از سایر رقبا حتما به ظرفیت بالای شبکه های اجتماعی توجه کنید. به جای تبلیغ کردن دستگاه خود از بازاریابی محتوایی استفاده کنید. از ویژگی ها و کاربردهای دستگاه خود بگویید و آموزش دهید. در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و حتی لینکدین می توانید صاحبان کسب و کار زیادی پیدا کنید که به کارتخوان نیاز دارند.

توجه به شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کارتخوان

مطالعه نکردن درباره متدهای روز بازاریابی

روزانه متدهای روز بازاریابی را مطالعه کنید. با مطالعه مقالاتی که در زمینه بازاریابی کالا و خدمات عرضه می شوند یک گام از رقبای خود جلو می افتید. برای مطالعه خودتان را محدود به مطالعه مرتبط به بازاریابی نکنید. با خواندن کتاب دایره کلمات خود را افزایش می دهید و با خریدار بهتر می توانید مذاکره  کنید.

عدم تحلیل رقبا

رقبای خود را تحلیل کنید. برای موفق بودن در بازاریابی کارتخوان باید اطلاعات کاملی از رقبای خود داشته باشید. با تحلیل کردن رقبا دیدگاه بهتری درباره میزان فروش، نوع استراتژی و گستردگی کار پیدا می کنید. علاوه بر بازاریابان حضوری، بازاریابان آنلاین را هم رصد کنید.

یادداشت نکردن تجربیات

حتما تمامی موفقیت ها و تجربه هایی که از تعامل با مشتری به دست می آورید را یادداشت کنید. شاید این کار در ابتدا به نظرتان کم اهمیت برسد اما برای این که بتوانید روش اختصاصی خود را برای بازاریابی بسازید باید تجربیات خود را بنویسید و آن ها را تحلیل کنید تا به راهکاری جامع و حرفه ای برسید.

شاید تصور کنید نیازی به یادداشت نیست و تجربه هایتان یادتان می مان در صورتی که این طور نیست. احتمال این که تجربه های امروزتان را در روزهای آتی فراموش کنید زیاد است بنابراین همین الان دست به کار شوید، تجربه های مهم را یادداشت و بولد کنید. نوشته هایتان را هر هفته مرور کرده و در هفته بعد از آن استفاده کنید. با این کار معجزه بزرگی در بازاریابی تان اتفاق می افتد.

استفاده نکردن از تجربیات دیگران

برای بازاریاب موفق بودن باید با افراد با تجربه مشورت کنید و از راهکارهای آن ها استفاده کنید. با استفاده کردن از تجربیات دیگران، عملکرد خود را در زمینه بازاریابی بهبود می بخشید.

نوشتهٔ پیشین
کارتخوان ثابت بخرم یا سیار؟
نوشتهٔ بعدی
مزایا و معایب خودپرداز های شخصی چیست؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

خدمات، محصولات
آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button