انتخاب سیم کارت مناسب برای دستگاه کارتخوان

انتخاب سیم کارت مناسب برای دستگاه کارتخوان

کارتخوان سیم‌کارتی از دستگاه هایی است که امروزه برای انجام تراکنش‌ها کاربرد زیادی دارد. یکی از دغدغه‌های مهم افراد پس از خرید کارتخوان انتخاب سیم‌کارت مناسب برای دستگاه است. سؤالی که بسیاری از افراد پس از خرید کارتخوان سیار می‌پرسند این است که برای دستگاه خود سیم‌کارت ایرانسل بخریم یا همراه اول؟

سیم‌کارت‌های موجود در بازار از جمله: همراه اول، ایرانسل، شاتل، رایتل همگی روی دستگاه کارتخوان کار می‌کنند و تنها از نظر پهنای باند و آنتن دهی با یکدیگر متفاوت اند. چنان‌چه پشتیبان دستگاه، هنگام بروز مشکل از شما خواست کارتخوان را با سیم‌کارت دیگری تست کنید، به این معنی نیست که آن اپراتور سیم‌کارت روی دستگاه شما کار نمی‌کند. پهنای باند سیم‌کارت در آنتن دهی دستگاه بسیار تأثیرگذار است. به طور مثال برخی اپراتور‌ها در حین مشکل قطعی برق پهنای باند خود را کاهش دادند، به همین خاطر دستگاه‌هایی که از سیم‌کارت این اپراتورها استفاده می‌کردند مشکل پیدا کردند.

میزان آنتن‌دهی سیم‌کارت

نکته دیگری که هنگام انتخاب سیم‌کارت برای دستگاه خود باید در نظر داشته باشید، میزان آنتن‌دهی اپراتور در محل استفاده از کارتخوان است. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید سیم‌کارت برای کارتخوان خود، ابتدا آن را در تلفن همراه بگذارید و آنتن‌دهی آن را تست کنید. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که آنتن‌دهی کارتخوان ضعیف تر از تلفن همراه است.

میزان آنتن دهی سیم کارت

اطمینان از فعال بودن سیم‌کارت و اینترنت

پس از خرید سیم‌کارت باید صبر کنید سیم‌کارت شما از سمت اپراتور فعال شود. در حال حاضر اکثر اپراتورها سیم‌کارت را به صورت آنی فعال می‌کنند. پس از آن ترجیحا سیم‌کارت را داخل تلفن همراه بگذارید و یک تماس بگیرید. صبر کنید تا تماس شما پاسخ داده شود. این که به چه شخصی و چه اپراتوری تماس می‌گیرید اهمیتی ندارد. در مرحله بعد باید تنظیمات GPRS سیم‌کارت خود را انجام دهید. تنظیمات GPRS هر اپراتوری متفاوت است. برای آشنایی با مراحل فعال‌سازی اینترنت سیم‌کارت خود، در اینترنت تنظیمات GPRS همراه با نام اپراتور خود را جستجو کنید.

راه دیگر این است که به دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی مراجعه کنید و درخواست کنید اینترنت سیم‌کارت تان را فعال کند. در آخر با مرورگر گوشی یک سایت را باز کنید اگر سایت باز شد، اینترنت دستگاه شما وصل شده و آماده استفاده در کارتخوان است.

خرید بسته اینترنتی برای دستگاه کارتخوان

تراکنش‌های کارتخوان به تبادل دیتای سنگینی نیاز ندارد به همین خاطر برای سیم‌کارت کارتخوان نیازی به خرید بسته اینترنتی نیست. اگر سیم‌کارتتان اعتباری است، کافی است آن را ۵ یا ۱۰ هزار تومان شارژ کنید. این مقدار شارژ برای استفاده شش ماه یا حتی بیشتر کافی است.

نکات مهم برای کسانی که از کارتخوان خود کمتر استفاده میکنند

چنان‌چه از کارتخوان خود زیاد استفاده نمی‌کنید، حتما ماهی یک بار سیم‌کارت را در تلفن همراه بگذارید و حداقل ۲۰ ثانیه با آن تماس برقرار کنید. در غیر این صورت اپراتور به دلیل استفاده نکردن از سیم‌کارت آن را غیر فعال می‌کند. همیشه شارژ سیم‌کارت را از طریق نرم افزار مربوط به اپراتور چک کنید تا در مواقع ضروری سیم‌کارت بدون شارژ نباشد. جای سیم‌کارت دستگاه‌های کارتخوان حساس است. هنگام جا زدن و درآوردن سیم‌کارت دقت کنید آسیب نبیند.

 

 

نوشتهٔ پیشین
صاحب یک دستگاه کارتخوان رایگان بی سیم شوید، حتی بدون پروانه کسب
نوشتهٔ بعدی
چه مودم و اینترنتی مناسب دستگاه‌های کارت‌خوان است؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button