چه مودم و اینترنتی مناسب دستگاه‌های کارت‌خوان است؟

بهترین مودم کارتخوان

یک دستگاه کارتخوان باید از طریق خط تلفن، وای فای و بی سیم با شبکه بانکی کشور تبادل اطلاعات داشته باشد. سؤالی که برای اکثر افراد پس از خرید کارتخوان پیش می آید این است که چه مودم و اینترنتی برای دستگاه پوز مناسب‌تر است. مجموعه الهه نقش جهان در ادامه به این سؤال شما پاسخ خواهد داد.

انواع کارتخوان از نظر ارتباط با شبکه بانکی

دستگاه پوز را از نظر ارتباط با شبکه بانکی می‌توان به چند دسته تقسیم کرد. ساده ترین مدل کارتخوان ثابت است که از طریق خط تلفن با شبکه بانکی در ارتباط است. این کارتخوان یک کابل تلفن دارد ک به خط تلفن فروشگاه، مغازه یا محل نصب متصل می‌شود و سرعت بالایی برای انجام تراکنش‌ها ندارد.

مدل دیگر کارتخوان سیار است که از سیم‌کارت برای تبادل اطلاعات با شبکه بانکی استفاده می‌کند. برخی کارتخوان‌ها وای فای دارند و می‌توان آن را به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل کرد. از این مدل دستگاه می‌توان برای چاپ صورت حساب‌های مالی، حسابداری و سند زدن برای هر خرید و تراکنش استفاده‌کرد.

ارتباط کارتخوان به مودم

فروشگاه‌هایی که روزانه تعداد زیادی تراکنش دارند بهتر است از کارتخوان‌هایی استفاده کنند که از طریق کابل و درگاه LANبه یک مودم متصل می‌شود تا روی بستر اینترنت با شبکه بانکی درارتباط باشد. در ادامه به این سؤال شما پاسخ خواهیم داد که چه نوع اینترنت و مودمی برای کارتخوان مناسب است؟

بهترین مودم برای کارتخوان

برای انتخاب مودم اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که مودم درگاه LAN داشته باشد. معمولا مودم‌های رومیزی درگاه LAN دارند اما مودم‌های همراه این قابلیت را ندارند. برخی مودم‌های همراه درگاه اترنت RJ45 دارند. در مرحله بعد بهتر است اینترنت TD-LTE را انتخاب کنید، زیرا نسبت به اینترنت همراه ارزان قیمت است و برای مصرف کاربران و صاحبان فروشگاه مناسب است. اکثر فروشگاه‌های دارای مودم از مودم ‌های  TD-LTE  ایرانسل یا مبین نت استفاده می‌کنند.

از مودم ADSL نیز می‌توانید استفاده کنید اما اکثر اوقات امکان دسترسی به یک اشتراک ADSL در فروشگاه‌ها وجود ندارد. از طرف دیگر ممکن است شما مدت زمان محدودی در فروشگاه باشید و برایتان به صرفه نباشد برای دریافت سرویس ثبت نام کنید. علاوه بر این اینترنت ADSL در برخی وضعیت‌ها گران تر از TD-LTE است.

برای کارتخوان‌ها می‌توان از مودم‌هایی مانند: هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 استفاده کرد. در شرایطی که چند تا دستگاه کارتخوان برای کسب و کار خود دارید، نیاز به استفاده از درگاه‌های LAN بیشتری دارید. این مودم ۴ درگاه RJ45 برای اتصال به کارتخوان دارد. مزیت دیگر این مودم پشتیبانی از سیم‌کارت و اینترنت همراه است. در شرایطی که سرویس اینترنت TD-LTE مدتی قطع شود، می‌توانید یک سیم‌کارت معمولی روی مودم خود بیندازید و آن را به اینترنت همراه وصل کنید. مودم‌ها به کامپیوتر این اجازه را می‌دهد تا با بانک و موسسه صادرکننده کارت ارتباط برقرار کند و تأییدیه تراکنش را بگیرد.

بسیاری از سیستم‌ها به جای استفاده از مودم‌های Dial-up از LAN یا شبکه محلی استفاده می‌کنند. در این روش داده ها به صورت محلی  با کابل اترنت انتقال می‌یابند. اتصال LAN برای سیستم‌هایی که چند کامپیوتر دارند و نیاز به دسترسی به اطلاعات مشابهی دارند مانند رستوران ها مناسب است. در نهایت برای تأیید، اطلاعات از طریق مودم Dial-Up ارسال می شود.

انتخاب بهترین دستگاه کارتخوان برای مودم

چرا هنوز از مودم Dial-Up استفاده می‌شود؟

بنا به دلایل زیر هنوز هم از مودم Dial-UP استفاده می‌شود:

  • حداقل الزامات سرعت و داده
  • هزینه ‌های مرتبط با راه اندازی
  • امنیت

سرعت اکثر مودم‌های امروزی ۵۶ کیلوبیت در ثانیه است. در شرایطی که تراکنش‌ها کوچک باشند فقط نیاز به ۳۰۰ بیت تا ۲.۴ کیلو بیت در ثانیه دارند و اتصال Dial-up می‌تواندپاسخ گوی نیاز شما باشد. یک مودم ۳۳.۶ کیلوبیت در ثانیه در اکثر اوقات پاسخ گوی نیاز شما می‌باشد. اتصال با مودم ۵۶ کیلوبیت در ثانیه این اجازه را به شما می‌دهد تا انتقال اطلاعات را با سرعت بیشتری انجام دهید. در شرایطی که حجم اطلاعات کم است و به سرعت بالایی نیاز نیست استفاده از مودم‌های dialup به صرفه تر است. در این شرایط نصب شبکه‌ و سرویس‌های پهن باند با کیفیت بالا هزینه براست.

در اتصال پهن باند کامپیوتر و کارتخوان ۲۴ ساعته به اینترنت متصل است. این اتصال خطرات امنیتی و تهدیدات زیادی را برای هک شدن به همراه دارد. با مودم DialUp هک کردن کارتخوان مشکل است. راه اندازی کارتخوان Dial-Up  ساده است و تنها به یک خط تلفن نیاز دارد. با توجه به قیمت به صرفه یکی از رایج ترین روش‌های پرداخت الکترونیکی در سراسر جهان است.

مودم US Robotics

می‌توان گفت مودم US Robotics بهترین مودم برا ی کارتخوان است زیرا امنیت و کیفیت خوبی دارد و در هر سیستمی می‌توان از آن استفاده کرد. در برخی سیستم‌های پیشرفته و پیچیده از مودم‌های پرچم دار این برند استفاده می‌شود. در داخل بسیاری از سیستم‌های پوز مودم‌های پروفیل کم داخلی USR تعبیه شده است. این مودم اندازه کوچکی دارد و در مکان‌هایی که مشکل فضا دارند استفاده می‌شود. یکی از محبوب ترین برندهای مودم USR است که بیش از چند دهه در زمینه فروش مودم فعالیت دارد.

نوشتهٔ پیشین
انتخاب سیم کارت مناسب برای دستگاه کارتخوان
نوشتهٔ بعدی
نحوه محاسبه مالیات دستگاه های کارت خوان در سال ۱۴۰۰

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button