خطای تم پری

خطای تم پری

خطای تم پر وضعیت خارج شدن دستگاه از محدوده خدمت رسانی را گزارش می کند. یکی از خطاهای کارتخوان، تمپر شدن آن است. تمپر شدن دستگاه یک متد امنیتی است که برای همه کارتخوان ها در نظر گرفته می شود. چنان چه کارتخوان یک حمله امنیتی فیزیکی یا نرم افزاری را تشخیص دهد به حالت تمپر در می آید. هر پذیرنده ای حتی برای یک بار هم شده با این خطا مواجه می شود. تم پر در لغت به معنای دستکاری است. رفع خطای تمپر به معنای برطرف کردن عامل دستکاری و هک اطلاعات دستگاه کارتخوان است.

دلایل تمپر شدن دستگاه

تمپر شدن دستگاه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به طور مثال از دلایل این اتفاق می توان به جابه جایی برد دستگاه یا باز شدن دستگاه اشاره کرد.

علت های خطای تم پر شدن دستگاه

از عمده ترین دلایل تمپر شدن دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضربه خوردن دستگاه
  • قرار گرفتن دستگاه زیر تابش مستقیم نور خورشید
  • مجاورت دستگاه با رطوبت
  • ممکن است باتری دستگاه کارتخوان تمام شده باشد.
  • نرم افزار کارتخوان نیاز به بروزرسانی داشته باشد.
  • پیچ های دستگاه کارتخوان باز یا شل شود.
  • از آداپتورهای نامرغوب در دستگاه کارتخوان استفاده شود.
  •  ممکن است پرینتر دستگاه کارتخوان آسیب دیده باشد.
  • ممکن است برد دستگاه کارتخوان سوخته باشد.
  • دستکاری تنظیمات دستگاه کارتخوان به منظور دست یابی یک سری اطلاعات
  • قوی و ضعیف شدن برق زمانی که پوز سیار در حال شارژ است
  • خاموش گذاشتن دستگاه به مدت طولانی
  • باز شدن دستگاه توسط پذیرنده

برطرف کردن خطای تم پری

برای برطرف کردن خطای تم پری می توان از دو روش سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کرد. چنان چه دستگاه محکم ضربه بخورد یا رطوبت رسیده به آن بیش از حد باشد، کارتخوان نیاز به تعویض سخت افزاری پیدا می کند. برای انجام این کار فرد باید تخصص کافی داشته باشد بنابراین توصیه می شود کارتخوان خود را نزد نمایندگی کارتخوان سیار ببرید. روش دیگر نرم افزاری است که اصلا سخت و پیچیده نیست.

برطرف کردن خطای تم پری دستگاه

برطرف کردن خطای تم پری کارتخوان پکس

برای رفع خطای دستگاه به روش نرم افزاری، دستگاه از شما رمز می خواهد که این رمز عدد ۹۸۷۶ است. بعد از وارد کردن این اعداد دستگاه reset می شود و باید برنامه مورد نظر را دوباره روی دستگاه نصب کنید.

در کارتخوان های سیار پکس، هنگامی که دستگاه را روشن کردید و با خطای تمپر روبرو شدید کد ۹۸۷۶ را وارد کنید. اگر با نوشته ای غیر از no aplication مواجه شدید، خطا سخت افزاری است بنابراین حتما دستگاه را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید. چنان چه بعد از راه اندازی دوباره دستگاه، با خطای تمپر مواجه شدید، مشکل از باتری بکاپ دستگاه است. در این صورت باید باتری را عوض کنید زیرا ولتاژ باتری داخلی دستگاه زیر ۳ ولت است. چنان چه بعد از راه اندازی مجدد دستگاه خطای تم پر برایتان نیامد می توانید به راحتی اپلیکیشن مورد نظر را روی دستگاه نصب کنید.

برطرف کردن خطای تم پری کارتخوان وریفون

برای برطرف کردن خطای تم پری برند وریفون بهتر است برنامه اپلیکیشن این کارتخوان ها را تغییر دهید. برای تغییر اپ کارتخوان و فلش کردن دستگاه به برنامه نصب شده روی دستگاه نیاز است.

برطرف کردن خطای تم پری کارتخوان ثابت

خطای تم پری کارتخوان ثابت را نیز می توان با دو روشی که برای برطرف کردن خطای تم پر توضیح دادیم برطرف کرد. نکته ای که لازم است بدانید این است که روش سخت افزاری و نرم افزاری نام برده شده برای کارتخوان با ورژن های مشخص است. به طور مثال برخی دستگاه های s90 اگر بایوس آن ۶۰۶۱ باشد، نمی توان خطای تم پری آن را در ایران رفع کرد زیرا سطح تکنولوژی بالایی دارد. دستگاه های s90 با بایوس ۳.۶ یا ۳.۷ نیز هنگام تمپر شدن باید بردشان عوض شود. دستگاه های s90 با بایوس پایین تر را می توان به طور کامل در ایران تعمیر کرد.

دستگاه های s910 که بایوس آن بالاتر از نسخه ۳.۰۹ است خیلی سخت رفع تمپر می شوند. همین طور اگر بایوس آن بالاتر از آن ۳.۱۰ باشد رفع تمپر نمی شود. با توجه به توضیحات داده شده می توان دریافت، نکته مهمی که هنگام خرید کارتخوان باید حتما به آن توجه کنید بایوس دستگاه است. هنگام خرید کارتخوان دقت کنید که بایوس پردازنده مرکزی آن در ایران شناخته شده باشد تا بتوان مشکلاتی مانند تم پری آن را رفع کرد.

نوشتهٔ پیشین
انتقال مالکیت کارتخوان سیار
نوشتهٔ بعدی
تست سلامت دستگاه کارتخوان سیار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button