چرا زمان واریز پول به حساب پس از کشیدن پوز ۲۴ ساعته شد؟

تسویه تراکنش های کارتخوان از 6 تا 24 ساعت

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: افزایش زمان واریز وجه پس از تراکنش با دستگاه پوز، برای جلوگیری از خطرات و پولشویی و مبارزه با کلاهبرداریها صورت گرفته است.
ناصر حکیمی درباره افزایش ­زمان ­واریز انتقال وجه به حساب ­بعد از کارت کشیدن ­گفت: پلیس فتا گزارشهای ­متعددی را از این قبیل کلاهبرداری ها اعلام کرده ­که با فریب مردم، از حساب آنها برداشت غیر مجاز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: افزایش زمان واریز وجه بعد از کارت کشیدن، به دلیل نقص در سیستم نیست بلکه فرصتی ­است که اگر کلاهبرداری صورت بگیرد مالباخته بتواند مورد را پیگیری کند و ضرر و زیانی نبیند.

حکیمی­ افزود: طبق استانداردهای جهانی و در همه کشورهای دنیا، ­بعد از کارت کشیدن، چند ساعتی طول می کشد که پول به حساب فروشنده واریز شود تا سامانه ها بتوانند تراکنش مشکوک را شناسایی کنند و اگر شخصی متوجه برداشت مشکوکی شود فرصت کافی برای پیگیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه فاصله زمانی کارت کشیدن تا واریز وجه آن به حساب فروشنده برای امنیت بیشتر خریداران است گفت: در همه دنیا این زمان ۴۸ ساعت لحاظ شده درحالیکه این زمان در ایران، حداکثر ۲۴ ساعت است.

حکیمی ­ادامه داد: اگر چه سرعت انتقال وجه مطلوب است اما برای حفاظت از منافع مشتریان، زمان تسویه حساب افزایش یافته است.

معاون فناوری نوین بانک مرکزی تصریح کرد: هر ساعتی که تراکنش انجام شود وجه آن ساعت ۵ صبح روز بعد واریز می شود و این زمان الزاما ۲۴ ساعت نیست یعنی اگر قبل ساعت ۱۲ شب کارت کشیده شود، وجه آن ساعت ­۵ صبح روز بعد به حساب واریز می شود بنابراین ، حداقل زمان تسویه با فروشنده از لحظه کارت کشیدن تا واریز به حساب ۶ ساعت و حداکثر آن ۲۴ ساعت است.

نوشتهٔ پیشین
ابلاغیه جدید شاپرک برای مبادلات پولی بین بانکی
نوشتهٔ بعدی
پوز بیسیم قابل اتصال به حساب های بانک دی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button