فرق کارتخوان موبایلی و اندرویدی

تفاوت کارتخوان موبایلی و اندرویدی

سؤال بسیاری از افراد هنگام خرید کارتخوان این است که تفاوت کارتخوان موبایلی و اندرویدی در چیست؟ و کدام یک برای کسب و کارشان بهتر است. برای آشنایی با این دو کارتخوان یا مجموعه الهه نقش جهان همراه باشید.

کارتخوان موبایلی و اندرویدی هر دو در دسته کارتخوان سیار قرار می‌گیرند. به کارتخوان جیبی، کارتخوان شخصی نیز گفته می‌شود. علاوه بر این دو، کارتخوان سیم کارتی نیز از کارتخوان‌های سیار است که طرفداران زیادی دارد. قبل از بیان تفاوت کارتخوان موبایلی و اندرویدی بهتر است ابتدا هر کدام را به طور کامل برایتان شرح دهیم.

کارتخوان اندرویدی(PDA-POS)

کارتخوان اندرویدی از جدیدترین فناوری‌های حوزه کارتخوان است که امکانات زیادی دارد و برای مشتریان زیادی کاربرد دارد. سیستم عامل این کارتخوان‌ها اندرویدی است و صفحه نمایش تمام لمسی دارد. این دستگاه پوز تمامی قابلیت‌های موبایل یا تبلت را دارد. این دستگاه پوز را می‌توان موبایل یا تبلت دانست که تمامی لوازم یک کارتخوان پیشرفته را دارد.

کارتخوان اندرویدی

 

از امکانات کارتخوان اندرویدی می‌توان به: دوربین؛ چاپگر؛ اسکنر دو بعدی؛ وای فای؛GPRS؛ RFID؛ بلوتوث؛ بارکدخوان؛ کارت حافظه جانبی؛ قابلیت نصب نرم افزارهای مالی و حسابداری نرم افزارهای مربوط به پشتیبان اشاره کرد. کارتخوان اندرویدی برای شرکت‌های پخش؛ رستوران‌ها؛ شرکت‌های امدادی؛ حمل و نقل و سرویس در محل مشتری قابل استفاده است.

کارتخوان موبایلی یا جیبی(MPOS)

کارتخوان موبایلی یا جیبی از کارتخوان‌های جدید موجود در بازار است که کسب وکارهای زیادی از آن استفاده می‌کنند. اگر مکان ثابتی برای کسب و کارتان ندارید و نمی‌توانید از کارتخوان‌های ثابت یا رومیزی استفاده کنید توصیه می‌شود از کارتخوان موبایلی استفاده کنید. هم چنین اگر تراکنش زیادی ندارید که برای شرکت‌های PSP جذاب باشد می‌توانید از کارتخوان موبایلی استفاده کنید. کارتخوان جیبی علاوه بر این دو مورد، در شرایط بسیاری دیگری نیز کاربرد دارد.

کارتخوان موبایلی یا جیبی

کارتخوان جیبی کلیه امکانات کارتخوان فروشگاهی را دارد و برای کلیه کارت‌های بانکی می‌توان از آن استفاده کرد. با کارتخوان موبایلی می‌توانید پرداخت قبوض، استعلام مانده حساب، شارژ موبایل و مشاهده لیست تراکنش‌های خود را به راحتی انجام دهید. این دستگاه پوز امکان اتصال به تمامی حساب‌های بانکی را دارد و در تمام نقاط دنیا می‌توانید از آن استفاده کنید. کارتخوان موبایلی پس از انجام تراکنش رسید دیجیتالی را در قالب پیامک یا ایمیل هم زمان برای پذیرنده و خریدار ارسال می‌کند بنابراین با این دستگاه دیگر نیازی به چاپ رسید کاغذی نیست. هزینه ارسال پیامک از این کارتخوان بر عهده شرکت psp است.

اگر میزان تراکنش کسب و کارتان کم است می‌توانید از کارتخوان جیبی استفاده کنید. با این دستگاه پوز افراد می‌توانند به راحتی خرید‌های خیابانی، پرداخت کرایه تاکسی را از طریق تلفن همراه انجام دهند. اگر شغل تان به گونه ای است که نیاز به اتصال به اپلیکیشن یا نرم افزار خاص دارد می‌توانید از کارتخوان موبایلی استفاده کنید.

کارتخوان سیم کارتی

کارتخوان سیم کارتی نسل اول کارتخوان سیار است به همین خاطر به  آن کارتخوان سیار نیز گفته می‌شود. از این کارتخوان در مکان‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد به همین خاطر شغل‌های سیار می‌توانند از این دستگاه پوز استفاده کنند. کارتخوان سیم کارتی با سیم کارت تلفن کار می‌کند به همین خاطر هر جا که تلفن قابلیت آنتن دهی داشته باشد می‌توان از آن استفاده کرد. کارتخوان سیم ‌کارتی برای کسب وکارهای کوچک؛ شرکت های پخش و تحویل حضوری و پیک مناسب است. اکثر کارتخوان‌های سیم کارتی باتری هم دارند از همین رو صاحب دستگاه را قادر می‌سازد آن را بدون هیچ محدودیتی به هر مکانی که می‌خواهد حمل کند.

کارتخوان سیم کارتی

تفاوت کارتخوان موبایلی و اندرویدی

اسم کارتخوان موبایلی و اندرویدی به گونه ای است که اکثر افراد تصور می کنند هر دو یک نوع کارتخوان هستند در صورتی که این دو دستگاه پوز کاملا با یکدیگر متفاوت‌اند. البته برخی از ویژگی‌های این دو دستگاه کاملا شبیه به یکدیگر است. از ویژگی‌های مشترک کارتخوان موبایلی و اندرویدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برخورداری از استانداردهای بالای امنیتی در انتقال اطلاعات
  2. عدم نیاز به برق و قابلیت ذخیره انرژی به وسیله باطری های قابل شارژ
  3. قابلیت نصب بی نهایت نرم افزار اندروید تأییدشده روی کارتخوان
  4. برخورداری از سرعت بالای تبادل تراکنش
  5. عدم محدودیت زمانی و مکانی برای انجام تراکنش
  6. دریافت وجوه فروش کالا و خدمات در محل خریدار
  7. گزارش گیری در لحظه از تراکنش ها بدون نیاز به وجود دستگاه
  8. قابلیت حمل و جابجایی آسان و عدم وابستگی به خطوط تلفن ثابت

برای این که تصمیم بگیرید از کارتخوان موبایلی استفاده کنید یا اندرویدی باید به ویژگی‌های فنی و امتیازات آن دو توجه کنید. علاوه بر امکانات باید به شرایط تهیه دستگاه نیز توجه کنید. کارتخوان‌های جیبی را راحت از کارتخوان‌های اندرویدی می‌توان تهیه کرد. هم چنین برای تهیه آن نیازی نیست تعهدی در قبال میزان کارکرد یا میزان تراکنش حساب خود داشته باشید. کارتخوان جیبی و اندرویدی جایگزین مناسبی برای کارتخوان‌های سیار معمولی هستند زیرا دستگاه های پوز معمولی تنها قابلیت انجام تراکنش را دارند و برای انجام فرایندهای مالی و حسابداری باید آن‌ها رابه لپ تاپ یا تبلت وصل کرد.

 

نوشتهٔ پیشین
آیا کارتخوان لمسی برای من مناسب است؟
نوشتهٔ بعدی
۶ تا از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای کارتخوان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button