شماره سریال دستگاه کارت خوان کجاست؟

شماره سریال دستگاه کارت خوان

شماره سریال هر کارتخوان منحصر به فرد است و بنا به نوع و مدل دستگاه در محل متفاوتی قرار می گیرد. شماره سریال کارتخوان اصولا روی جعبه و هم چنین بدنه سخت افزاری کارتخوان نوشته شده است. با دقت این دو شماره را با هم چک کنید تا مغایرتی نداشته باشد.

اصولا کارتخوان ها در صورت هر گونه مشکل. خرابی، سرقت یا ارائه خدماتی مانند گارانتی، خدمات پس از فروش، ثبت نام و تخصیص مشتریان با شماره سریال شان قابل پیگیری و شناسایی خواهند بود. بنابراین شماره سریال دستگاه کارتخوان اهمیت زیادی دارد و هر صاحب کارتخوانی باید از شماره سریال دستگاه خود اطلاع داشته باشد.

شرکت الهه نقش جهان از برترین های فروش آنلاین کارتخوان سیار در ادامه محل قرارگیری شماره سریال انواع دستگاه های کارتخوان را به شما معرفی می کند.

دستگاه های وریفون

در کارتخوان های وریفون شماره سریال دستگاه ۹ رقمی است که هر سه رقم آن با یک خط تیره از هم جدا می شود. سریال کارتخوان های وریفون در پشت دستگاه قرار دارد و برای امنیت بیشتر امکان تغییر سریال وجود ندارد. با توجه به مدل های مختلف کارتخوان وریفون ممکن است سریال در محلی در بالا یا پایین و پشت دستگاه حک شده باشد. شماره دستگاه های وریفون را از طریق نرم افزار نیز می توان به دست آورد.

برای مشاهده اطلاعات دستگاه های وریفون ۶۷۵ و ۶۸۰ به روش زیر عمل کنید:

  • دکمه سبز را نگه دارید و مکررا دکمه شماره ۷ را فشار دهید تا صفحه درخواست پسورد نمایش داده شود.
  • پسورد ۱۶۶۸۳۱ یا ۱۲۳۴۵ را وارد کنید
  • در منو ظاهر شده گزینه Terminal info را انتخاب کنید و دکمه سبز را فشار دهید.
  • در این مرحله اطلاعات سخت افزاری دستگاه شما در صفحه نمایش قابل مشاهده است.

کارتخوان پکس

شماره سریال کارتخوان های شرکت پکس در پشت دستگاه قرار می گیرد. از آن جایی که شماره سریال این کارتخوان ها را ممکن است افراد سودجو تغییر دهند برای گرفتن شماره سریال دستگاه های پکس مطمعن ترین راه این است که وارد سیستم عامل OS دستگاه شوید. پس از وارد شدن به منو مربوطه شماره سریال دستگاه را استخراج کنید. سریال دستگاه های پکس ممکن است متشکل ازاعداد و حروف باشد.

شماره سریال کارتخوان پکس

آیا امکان دارد شماره سریال نرم افزاری با پشت دستگاه متفاوت باشد؟

در برخی از دستگاه های کارتخوان شماره سریال نرم افزاری با سریال حک شده در پشت بدنه دستگاه متفاوت است. دلیل این تفاوت سریال ورود حجم زیادی از کارتخوان ها به بازار است. گاهی اوقات شماره سریال روی بدنه دستگاه ها با هم مشابه است در این صورت پنل PSP های مختلف به دلیل مشابهت سریال ها تنظیمات دستگاه را قبول نمی کند. در این شرایط نمایندگان فروش مجبور می شوند شماره سریال کارتخوان را تغییر دهند. البته این تغییر سریال فقط در برخی از دستگاه های کارتخوان قابل اعمال است. تشابه سریال ها و تغییر آن ها مشکل خاصی را برای کارتخوان و نحوه مدیریت آن به وجود نمی آورد و این فقط ناشی از تشابه سریالی است که ممکن است روی کارتخوان های مختلف اختصاص یافته باشد.

نوشتهٔ پیشین
سقف مجاز خرید با کارتخوان
نوشتهٔ بعدی
انتقال مالکیت کارتخوان سیار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button