چگونه کارتخوان اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

تشخیص کارتخوان تقلبی از اصل

در هر بازارکاری افرادی سودجو وجود دارند که می خواهند با ترفندهایشان اقدام به کلاهبرداری کنند. در زمینه دستگاه های کارتخوان نیز کلاهبرداری وجود دارد. اگر مایلید با تفاوت کارتخوان اصلی از تقلبی آشنا شوید تا فریب این کلاهبرداران را نخورید با مؤسسه الهه نقش جهان از برترین های فروش آنلاین کارتخوان همراه باشید.

 دستگاه های پوز جعلی قادرند اطلاعات پنهان کارت شما را بخوانند و در حافظه خود ذخیره کنند یا اطلاعات را مستقیم به سیستمی که به آن متصل است منتقل کنند. وقتی شما رمز کارت را به فروشنده می گوئید او رمز کارت شما را حفظ می کند و پس از این که شما از محل کار دور شدید کارت شما را با دستگاه های مربوطه می سازد و با در اختیار داشتن رمز شروع به استفاده از کارت شما می کند.

تفاوت دستگاه کارتخوان اصلی و تقلبی

برخی از کلاهبرداران با انجام ترفندهای پیچیده اقدام به کلاهبرداری می کنند. این افراد یک دستگاه کارتخوان سیار شبیه نسخه اصلی تولید می کنند که در این دستگاه اطلاعات علاوه بر کم شدن پول از حساب اطلاعات شما نیز هک می شود. نشان های کارتخوان تقلبی عبارت است از:

فرورفتن بیش از حد کارت در دستگاه پوز

در دستگاه های پوز اصلی هنگامی که شما کارت را وارد می کنید، حدود دو بند انگشت از کارت بیرون از دستگاه می ماند. چنان چه کارت در دستگاه بیشتر فرو رفت قطعا تقلبی است. در این مواقع حتما از گفتن رمز خود خودداری کنید.

تشخیص کارتخوان تقلبی از اصل

گشاد بودن زبانه ها

در دستگاه های کارتخوان جعلی زبانه کنار کارتخوان که بیشتر به عنوان نگهدارنده طراحی شده است اندازه یک بند انگشت گشادتر است اما در دستگاه های پوز اورجینال این زبانه کم تر از یک بند انگشت است. در صورت مشاهده گشاد بودن زبانه از خرید انصراف دهید و خطا را به سازمان های مربوطه گزارش دهید تا اشخاصی که از خرید خود نهایت اطمینان را دارند به دام آن ها نیفتند.

تفاوت کارتخوان جعلی و اصلی

صفحه کلید سفت و سخت

از دیگر نشانه های کارتخوان تقلبی داشتن صفحه کلید سفت و سخت است. دکمه های دستگاه پوز اصلی معمولا نرم هستند و شما هنگام وارد کردن رمز خود این نرمی را احساس می کنید.

عدم وجود چراغ های چشمک زن

یکی دیگر از تفاوت های کارتخوان جعلی با اصل وجود چراغ LED چشمک زن است. در صورت نبود این چراغ به جعلی بودن آن شک کرده و از خرید خودداری کنید.

هنگام خرید با عابربانک حتما بخش های مختلف دستگاه کارت خوان خود را بررسی کنید. دقت کنید شیار کنار دستگاه دارای عمق بیش از حد یا دهانه گشاد نباشد.صفحه کلید نرم و چراغ چشمک زن را در نظر داشته باشید. از خرید با دستگاه های کارت خوانی که دکمه های سفت دارند خودداری کنید. نکته دیگر این که عابر بانک کپی شده بدون داشتن رمز عبور هیچ گونه کاربردی ندارد بنابراین سعی کنید خودتان رمزتان را وارد کنید یا به صورت ادواری رمز کارت خود را تغییر دهید.

در صورت مشاهده دستگاه پوز تقلبی حتما از خرید انصراف دهید و خطا را به سازمان های مربوطه گزارش دهید تا اشخاص دیگر به دام این کلاهبرداران نیفتند.

نوشتهٔ پیشین
نکات مهم هنگام خرید کارتخوان
نوشتهٔ بعدی
آموزش نحوه اتصال کارت خوان به حساب بانکی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button