تفاوت کارتخوان سیار و جیبی

تفاوت کارتخوان سیار و جیبی

از نظر شما پوز چیست؟و کارتخوان سیار با جیبی چه تفاوتی دارد؟به هر مکانی که یک معامله بتواند در آن انجام شود پوز گفته می شود.امروزه پوز به دستگاهی گفته می شود که امکان پرداخت هزینه را فراهم می کند  به آن دستگاه کارتخوان نیز گفته می شود.به عبارت دیگر می توان گفت پوز یا کارتخوان دستگاهی است که قابلیت پرداخت پول،هزینه کالا و خدمات را هنگام خرید دارد.این دستگاه با اتصال به شبکه های بانکی امکان انتقال وجه از حساب شما به حساب فروشنده را فراهم می کند.برای دریافت تفاوت دستگاه پوز جیبی و سیار با الهه نقش جهان بهترین فروشگاه کارتخوان اصفهان همراه باشید.

کارتخوان جیبی یا شخصی

کارتخوان جیبی یا شخصی نسل پیشرفته تری از کارتخوان سیار است.این کارتخوان با استفاده از اتصال دیتای سیم کارتی که درون آن نصب می شود به شبکه بانکی وصل می شود و تراکنش انجام می دهد.این دستگاه های پوز به دلیل داشتن ظاهر کوچک و سبک بودن وزن شان به کارتخوان جیبی مشهورند.از طرف دیگر چون این دستگاه های پوز برای انجام مشاغل کوچک و شخصی نیز مناسب هستند به آن کارتخوان شخصی نیز گفته می شود.

در حالت کلی به هر کارتخوانی که محدود به استفاده در مکان خاصی نباشد دستگاه پوز سیار گفته می شود.کارتخوان های موبایلی و بی سیم نیز در این دسته قرار دارند.دستگاه کارتخوان جیبی یکی از پوزهای سیار به حساب می آید که ظاهری سبک و کوچک دارد.این دستگاه تمامی ویژگی های کارتخوان فروشگاهی را دارد و از آن می توان برای کلیه کارت بانک ها استفاده کرد.دستگاه پوز جیبی کلیه قابلیت های کارتخوان فروشگاهی از جمله پرداخت قبوض،مانده حساب،شارژ موبایل ،خرید و … را دارد.

مقایسه دستگاه پوز جیبی و دستگاه پوز سیار

کارتخوان جیبی در مقایسه با کارتخوان سیار ارزان تر است.این دستگاه کوچک تر و سبک تر از موبایل است و از تعداد تراکنش های بالا نیز پشتیبانی می کند.با کارتخوان جیبی همان طور که گفته شد می توانید رسید دریافت کنید.دستگاه پوز جیبی را می توان بدون سپرده گذاری خرید.این دستگاه قابلیت اتصال به نرم افزار موبایل را داردوتمامی تراکنش های خود را می توانید از طریق نرم افزار موبایل مدیریت کنید.

مقایسه کارتخوان جیبی و موبایلی

به طور خلاصه تفاوت های کارتخوان جیبی نسبت به کارتخوان سیار عبارت است از:

  • قیمت ارزان تر
  • وزن کم تر
  • تعداد تراکنش بالاتر با یک بار شارژ
  • خرید دستگاه بدون نیاز به سپرده کردن پول یا ودیعه گذاری
  • قابلیت اتصال به موبایل
  • مجهز بودن به فناوری‌های NFC و RFID برای پرداخت‌های سریع و خرد
  • خدمات جانبی از جمله ارائه آمارهای مختلف، قابلیت تحلیل داده ها به صورت آنلاین
  • قابلیت انعطاف بسیار بالای موبایل پوز(کارتخوان جیبی) برای توسعه نرم افزارهای ویژه در بستر تلفن هوشمند یا تبلت

مزایای موبایل پوز نسبت به کارتخوان سیار

از مزایای موبایل پوز نسبت به کارتخوان سیار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش هزینه

اکثر متقاضیان دستگاه پوز جیبی تلفن همراه مناسب خود را دارند بنابراین بانک ها می توانند از هزینه های اضافی مربوط به خرید، استقرار و حفظ یک ترمینال POS خودداری کنند.

حمل و نقل آسان تر

قابلیت حمل بهتر و راحت تر در استفاده از این سیستم از عوامل مهم برای پذیرنده سیار است که هیچ محل ثابت کسب و کاری ندارد.

سیستم عامل

سیستم عامل بکار گرفته شده در دستگاه پوز جیبی امکان توسعه نرم افزار و انعطاف پذیری بیشتر با محیط های موجود را می دهد.

رابط کاربری

رابط کاربری بهتر برای هر دو طرف تراکنش : پذیرنده و مشتری

مسائل زیست محیطی

کارتخوان های جیبی نه تنها از نظر زیست محیطی با ارائه رسید ایمیلی یا پیامکی مصرف کاغذ را به میزان قابل توجهی کم می کند بلکه علاوه بر این امکان دسترسی پذیرندگان به مشتریانشان و تکمیل اطلاعات مدیریت ارتباط با مشتریان را آسان تر می کند.علاوه بر این برای دریافت رسید دیجیتال لازم نیست سرویس پیامک فرد خریدار حتما فعال باشد.

مدیریت حساب

با این دستگاه شما قادرید از طریق این سامانه حساب کاربری خود را آنلاین و کامل مدیریت کنید. علاوه براین عملکرد خود را مشاهده کنید و به چندین اپلیکیشن مرتبط وصل شوید و از امکانات آن ها بهره بگیرید.

تفاوت دستگاه کارتخوان جیبی و موبایلی

ویژگی مهم دستگاه پوز جیبی

ویژگی مهم کارتخوان جیبی یا موبایلی این است که نرم افزار آن نقش بسیار پررنگ تری در مقایسه با کارتخوان های ثابت فروشگاهی دارد.در حقیقت پردازشگر اصلی عملیات پرداخت، تلفن هوشمند است و سخت افزار کارتخوان تنها برای قسمتی از فرایند مورد استفاده قرار می گیرد که تلفن هوشمند به تنهایی قادر به انجام آن نیست: نگهداری کلید ها، خواندن کارت مغناطیسی، ورود امن رمز و رمز گذاری اطلاعات. با این حساب در دست داشتن دستگاه کارتخوان موبایلی بدون بسته نرم افزاری توسعه یافته آن، عملا ارزش افزوده ای محسوب نمی شود.

چه نوع دستگاه کارت خوان برای من مناسب است؟

برای این سؤال نمی توان پاسخ قطعی داد.زیرا جواب آن بستگی به نوع استفاده ای که از کارتخوان دارید دارد.اگر کسب و کار پر مشتری و پر تراکنشی دارید باید مدل هایی را انتخاب کنید که قابلیت انتقال سریع داده را داشته باشند.چنان چه چاپ فاکتور مشتری یکی از اصلی ترین ارکان های کسب و کار شما است پس دستگاه شما باید این قابلیت را داشته باشد یا این که اگر شما محل ثابتی برای کسب و کارتان ندارید و به صورت مداوم در حال تغییر هستید پس به کارت خوان سیار باید فکر کنید.هم چنین سبکی، امکانات ویژه و .. از جمله پارامترهایی هستند که باید مد نظر قرار دهید.

نوشتهٔ پیشین
سرقت به وسیله کارت خوان های سیار
نوشتهٔ بعدی
نکات مهم هنگام خرید کارتخوان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button