نکات مهم هنگام خرید کارتخوان

نکات مهم هنگام خرید کارتخوان

هنگام خرید کارتخوان یک سری نکات است که حتما باید به آن توجه داشته باشید.خیلی وقت است که دیگر کارت های عابر جای پول نقد راگرفته است بنابراین می توان گفت امروزه در هر صنفی که فعالیت داشته باشید حتما به یک دستگاه کارتخوان نیاز دارید.الهه نقش جهان ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین کارتخوان سیار و ثابت در این مقاله قصد دارد شما را با نکات مهم هنگام خرید کارتخوان آشنا کند.این موضوع که کارتخوان سیار را از کجا تهیه کنیم تا بتوانیم از مزایای آن به درستی بهره مند شویم اهمیت زیادی دارد.

انواع دستگاه کارتخوان

به طور کلی دستگاه‌های کارتخوان(POS) به دو دسته کلی کارتخوان ثابت و کارتخوان سیار تقسیم می‌شوند که کارتخوان ثابت شامل: تلفنی، شبکه ای، اینترنتی، بلوتوثی و کامپیوتری و کارتخوان سیار شامل: سیم کارتی ،  موبایلی و  اندرویدی است.

برای این که بدانید چه نوع کارتخوانی مناسب کسب و کار شماست، اول باید شناخت کلی نسبت به انواع دستگاه POS داشته باشید.

دستگاه پوز سیار

اگر کسب و کارتان کوچک است و مکان ثابتی ندارید یا هنگام کار و معاملات از مکانی به مکان دیگر جابه جا می شوید حتما به یک کارتخوان سیار نیاز پیدا خواهید کرد.این دستگاه پوز سیار به وسیله اینترنت فعال یک سیم کارت اعتباری کار می کند و باتری های قابل شارژ دارد.استفاده از کارتخوان سیار نیازی به خط تلفن ثابت،وای فای یا برق شهری ندارد.

از ویژگی‌های جالب دستگاه کارتخوان سیار باید به قابلیت استفاده در کشورهای اطراف اشاره کرد. برای افرادی که بخش مهمی از تجارتشان به کشورهای همسایه مربوط است، استفاده از کارتخوان سیار گزینه مناسبی است. این کارتخوان‌ها مناسب شرکت‌های پخش، تحویل حضوری و پیک می‌باشند و برای کسب و کارهای بسیار کوچک مرسوم هستند.

دستگاه پوز تلفنی یا dialup

دستگاه پوز تلفنی یا dialup از متداول ترین دستگاه های کارتخوان است.از این دستگاه بیشتر در فروشگاه هایی که تعداد تراکنش زیادی ندارند استفاده می شوند.این کارتخوان باید حتما به یک خط تلفن وصل شود.در صورت عدم وجود خط تلفن یا قطع شدن آن کارایی خود را از دست می دهد.. از ویژگی بارز این نوع از کارتخوان، اشغال شدن خط تلفن هنگام ارسال اطلاعات است، شاید بارها برای شما اتفاق افتاده باشد که در هنگام کشیدن کارت، تلفن مغازه به صدا در آمده و ارتباط اینترنت دستگاه قطع شده است.

در این دستگاه پوز چنان چه هنگام ارسال اطلاعات از تلفن استفاده شود فرایند کارت کشیدن باید دوباره تکرار شود.این دستگاه برای کسب وکارهایی مناسب است که تعداد دفعات استفاده و مجموع تراکنش آن ها کم باشد.کارتخوان های تلفنی نسب به نسل های بعدی خود کمی کند به نظر می رسند.

دستگاه پوز اینترنتی یا وای فای

این دستگاه های کارتخوان جدیدند و نسبت به کارتخوان تلفنی قابلیت انجام تراکنش های بیشتری را دارد.این کارتخوان به وای فای وصل می شود و برای کار با آن نیازی به داشتن خط تلفن نیست.این امکان وجود دارد که از چند دستگاه در یک محل استفاده کرد.

دستگاه پوز بلوتوثی

این دستگاه پوز کارتخوان اینترنتی به حساب می آید و تا فاصله محدودی می تواند مانند کارتخوان سیار عمل کند.از ویژگی هایی که در این دستگاه باید به آن توجه گرد برد جابه جایی آن است.

دستگاه پوز کامپیوتری

بسیاری از عملیات های بانکی و هم چنین ارائه فاکتور خرید در فروشگاه های بزرگ به کمک اتصال این کارتخوان به کامپیوتر انجام می شود.

دستگاه کارتخوان اندروید (pda- pos)

کارتخوان اندرویدی یک کارتخوان سیار است که سامانه عامل آن اندروید است و صفحه نمایشگر تمام لمسی دارد.این دستگاه پوز تمامی قابلیت های دستگاه اندرویدی مانند موبایل یا تبلت را دارد.این کارتخوان را می توان یک موبایل یا تبلت دانست که به لوازم یک کارتخوان پیشرفته از جمله دوربین،چاپگر،اسکنر ۲ بعدی ،وای فای، GPRS، بلوتوث، RFID، بارکدخوان و کارت حافظه جانبی مجهز است وقابلیت نصب نرم افزارهای مالی،حسابداری و نرم افزارهای مربوط به مشتریان بر بستر سامانه عامل اندروید را دارد.این دستگاه پوز برای شرکت‌های پخش، شرکت‌های امدادی، رستوران‌ها، حمل و نقل، سرویس در محل مشتری و غیره قابل استفاده و سفارشی سازی است.

نکات مهم هنگام خرید کارتخوان

ویژگی هایی که هنگام خرید دستگاه پوز باید به آن توجه کرد:

درست است که خرید کارتخوان کسب و کار شما را رونق می دهد اما پس از خرید ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه کند بنابراین دستگاهی که خریدازی می کنید باید حتما خدمات پس از فروش داشته باشد.سرعت کار دستگاه های کارتخوان نیز از دیگر ویژگی هایی است که حتما باید به آن توجه کنید.حتما از شرکت های معتبر دستگاه پوز خریداری کنید تا در صورت خراب شدن دستگاه آن را برایتان تعمیر یا تعویض کنید.

پشتیبانی شرکت نیز از دیگر مسائل مهم هنگام خرید کارتخوان است.دقت کنید شرکتی که از آن دستگاه می خرید پشتیبانی قابل قبولی داشته باشد.

برای انتخاب دستگاه پوزمناسب باید به نوع کسب وکارتان نیز دقت کنید.به طور مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی هستید که درب خانه پول خود را دریافت می کنید کارتخوان سیار برای شما مناسب است اما اگر فروشگاه بزرگ و در حال گسترش دارید بهتر است کارتخوان کامپیوتری خریداری کنید.

درادامه نکات دیگری که هنگام خرید دستگاه پوز باید به آن توجه کرد را نام می بریم:

  • ابعاد و وزن دستگاه
  • ظرفیت باتری و قابلیت نگهداری دستگاه
  • قابلیت اتصال دستگاه به انواع حساب های بانکی
  • قابلیت اتصال هم زمان به چند حساب بانکی
  • قابلیت استفاده از اینترنت سیم کارت، به ویژه پشتیبانی از اینترنت نسل چهارم

در صورت نیاز به خرید کارتخوان های سیار تملیکی باید چه کرد؟

مدل های زیادی از دستگاه پوز در اینترنت،آگهی ها و اپ های خرید و فروش کالا وجود دارد بنابراین می توان گفت اولین راه برای خرید کارت خوان سیار سرچ در اینترنت و اپ های خرید و فروش کالا است.همان طور که حتما خودتان می دانید اعتماد به ویزیتور ها و فروشندگان این گونه شرکت های بی نام و نشان و بعضا سوری  کار عاقلانه ای است.در ادامه چند راه به شما پیشنهاد می کنیم تا بتوانید بدون نگرانی کارتخوان سیار مورد نیاز خود را خریداری کنید:

  • نکته اول این که تأیید مدارک شما در سیستم بانکی شاپرک حداقل بین ۵ تا ۷ روز زمان می خواهد اگر دیدید شرکتی خلاف آن اعلام کرد به حرف او مشکوک شوید.
  • نکته دوم این که بیشتر دستگاه های کارتخوان داخل کشور استوک هستند.به خاطر تحریم ها دستگاه نو و دست اول کم تر یافت می شود.اگر فروشنده ای ادعا کرد دستگاه استوک با قیمت پایین به شما می فروشد به حرف او شک کنید.
  • از جایی دستگاه پوز سیار خود را تهیه کنید که دارای جا و مکان درست باشد و حداقل یک خط تلفن ثابت داشته باشد تا در صورت نیاز بتوانید رد فروشنده را بگیرید.
  • اگر قصد دارید دستگاه را به صورت آنلاین و از سایت خریداری کنید به نماد اعتماد ملی و ساماندهی آن توجه کنید.اگر نماد اعتماد دارد با کلیک بر روی آن اطلاعات شرکت را ببینید.سایت هایی هستند که تنها آیکون های فیک و به درد نخور این نماد ها را در سایت خود گذاشته اند.
  • قبل از سوییچ کارتخوان سیار خود هیچ مبلغی را پرداخت نکنید حتی بیعانه. و تا زمان تحویل گرفتن کارتخوان خود صبر کنید.

عده زیادی می پرسند کارتخوان را بهتر است از بانک به صورت امانی بگیریم یا از شرکت مطمئن خریداری کنیم؟در پاسخ می توان گفت بهتر است یک شرکت مطمئن پیدا کنید و کارتخوان خود را از آن جا خریداری کنید.این کارتخوان ها مزایای زیادی نسبت به کارتخوان هایی که از بانک می گیرید دارند از جمله این که با سرعت بیشتری آن را دریافت می کنید،این کارتخوان ها عمدتا سرویس شده و با ظاهری نسبتا نو به دست مشتری می رسند اما کارتخوان های بانکی چند دست چرخیده اند تا به دست شما برسند.

نوشتهٔ پیشین
تفاوت کارتخوان سیار و جیبی
نوشتهٔ بعدی
چگونه کارتخوان اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button