دستگاه پین پد pin pad متصل به کارت خوان چیست؟

دستگاه پین پد pin pad متصل به کارت خوان چیست؟

تأکید رسانه های عمومی بر ورود رمز عبور توسط خود مشتری و اصرار فروشندگان مبنی بر کشیدن و وارد کردن رمز کارت توسط خودشان کم کم داشت  به یک مناقشه خاموش حل نشده در تراکنش های الکترونیک تبدیل می شد که باز هم تکنولوژی توانست راه حل منطقی برای آن پیدا کند تا این مسأله به شکلی مسالمت آمیز حل شود.

رسانه ها به دلایل فروشنده برای قرار دادن کارت خوان در محدوده خود کمتر توجه کردند و بیشتر تمرکز خود را بر روی متقاعد کردن فروشنده مبنی بر در اختیار گذاشتن کامل دستگاه پیش روی مشتریان گذاشتند.

دلایل فروشنده ها برای این که خودشان کارت بکشند

مشتربان زیادی هنوز هستند که نمی توانند مبالغ خرد را دقیق وارد کارت خوان کنند و کارت بکشند.همان طور که افراد زیادی برای پر کردن فرم های بانکی و وارد کردن رقم مد نظر خود به ریال مشکل دارند.در موارد بسیاری وارد کردن یک صفر کم تر یا بیشتر هنگام کشیدن کارت مشتری و فروشنده را به دردسر انداخته است.مخصوصا اگر روند تراکنش های یک فروشگاه خرد و تعداد آن ها زیاد باشد.

از دلایل دیگری که فروشنده تمایل دارد دستگاه کارت خوان در محدوده فعالیت های شخصی اش باشد می توان به تفکیک حساب های متصل به کارت اشاره کرد.فروشنده ها معمولا بیشار از یک یا دو کارت خوان دارند. ممکن است تفکیک تراکنش ها برای آن ها در خرید های متفاوت مهم باشد.به همین خاطر فروشنده ترجیح می دهد به لحاظ برنامه مالی هر خرید را با دستگاه خاص مد نظر خود انجام دهد.

از دلایل دیگر می توان به این موضوع اشاره کرد که چون فروشنده ها بابت دستگاه پوز هزینه پرداخت می کنند ممکن است آن را ابزار شخصی بدانند و نخواهند آن را به دیگری واگذار کنند.

اگر فروشنده ای هستید که اصرار دارید حتما خودتان کارت بکشید کافی است تنها یک عدد دستگاه پین پد تهیه کنید تا دیگر نیازی به پرسیدن رمز از مشتری نداشته باشید.

کاربرد دستگاه پین پد

دستگاه پین پد(pin pad)یک صفحه کلید خارجی است که می توان آن را به کارت خوان وصل کرد و در مقابل مشتری قرار داد.فروشنده مبلغ را وارد می کند،مشتری مبلغ را بر روی نمایشگر کوچکی که روی دستگاه هست می بیند سپس رمز را وارد کرده و فرایند خرید را تکمیل می کند.با پین پد هم امنیت حساب مشتری تأمین می شود هم دستگاه کارت خوان در اختیار فروشنده قرار می گیرد.

دستگاه های پین‌ پد، قابلیت اتصال به انواع کارتخوان‌ های موجود در بازار را دارند. با این حال تهیه این وسیله کارآمد هم چنان توسط شرکت‌ های ارائه کننده خدمات کارتخوان، انجام می‌ شود. اگرچه از پین‌ پد صرفا برای وارد کردن مرز عبور استفاده می‌ شود اما امکانات دیگری نظیر خرید شارژ،تغییر رمز عبور،دریافت مانده حساب و غیره را نیز دارد.پین پد را می توان ابزاری برای احترام به حریم شخصی مشتری دانست. این وسیله به لحاظ فنی الزامی نیست اما وجود آن در فروشگاه نشان توجه مشتری و تکریم او است.با این دستگاه مراجعه بعدی مشتری را افزایش خواهید داد.

نوشتهٔ پیشین
پرونده دستگاه های کارت خوان به سازمان امور مالیاتی رفت
نوشتهٔ بعدی
نحوه اتصال دستگاه کارت خوان به وای فای گوشی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button