نخستین میلیاردرهای بیت‌کوین در دنیا

نخستین میلیاردرهای بیت‌کوین در دنیا

دوقلوهای آمریکایی کامرون وینکلوفس و تایلر وینکلوفس را می توانیم اولین میلیاردرهای بیت کویین دنیا دانست.

دو قولوهایی که ادعا می‌کنند مارک زاکربرگ ایده فیسبوک را از آن‌ها دزدیده است و با طرح شکایات متعدد در دادگاه های آمریکا مدعی بودند ایده راه اندازی شبکه اجتماعی فیس بوک متعلق به آنها بوده و زاکربرگ مدیرعامل فعلی فیس بوک این ایده را از آنها دزدیده و با عملیاتی کردن آن به ثروت بی سابقه ای دست یافته است.

شکایت های فراوان این دو نفر از زاکربرگ در نهایت به نتیجه رسید و کامرون و تیلور وینکلوفس توانستند در سال ۲۰۰۹ مبلغ ۶۵ میلیون دلار از فیس بوک غرامت بگیرند. اما این مقدار پول به تنهایی برای میلیاردر شدن آنان کافی نبود.

این برادران دوقلو ۱۱ میلیون دلار از مبلغ یادشده را در سال ۲۰۱۳ صرف خرید بیت کوین کردند که یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های تاریخ برای خرید این پول مجازی بود.

با این سرمایه‌گذاری، به نظر می‌رسد که این دو برادر توانستند یک درصد از تمام بیت‌کوین‌هایی که در آن زمان در گردش بود را خریداری کنند.

سال ۲۰۱۲ و درجزیره ایبیزا در اسپانیا بود که برادران وینکلوفس اطلاعاتی درباره بیت‌کوین به‌دست آوردند و در سال ۲۰۱۵ هم یک بازار ارزهای دیجیتالی به نام گمینی (Gemini) را راه‌اندازی کردند که به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌داد تا بتوانند بیت‌کوین خریدوفروش و ذخیره کنند.

تایلر هدفش از این کار را ایجاد مکانی مشابه نزدک یا NYSE اما برای ارز دیجیتال بیان کرد و گفت: «ما چیزی را می‌خواستیم که هم وال استریتی‌ها و هم مِین استریت‌ها (سرمایه‌گذاران شخصی و کسب‌وکارهای کوچک) با آن احساس راحتی کنند.»

از زمان سرمایه‌گذاری این دو برادر روی بیت‌کوین، این ارز دیجیتالی ۱۰ هزار درصد افزایش پیدا کرده و این دو برادر دوقلوی ۳۶ ساله را تبدیل به میلیاردهای این حوزه کرده است.

نوشتهٔ پیشین
ارز دیجیتال چیست؟
نوشتهٔ بعدی
بیت کوین چیست؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button