تراکنش های دستگاههای کارتخوان هیچ مالیانی ندارد

شایعه مالیات بر دستگاه های کارتخوان

اخیرا شایعه ای در شبکه های اجتماعی پیامی رد و بدل می شود که دستگاه های کارتخوان توسط اداره مالیات کنترل می شود و به تراکنش هایی که از دستگاه های کارتخوان انجام می شود مالیات و حتی مالیات بر ارزش افزوده تعلق می گیرد.

این شایعه به هیچ عنوان صحت نداشته و حتی مدیر کل دفتر روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: انتشار متن دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از کارتخوان‌ها در فضای مجازی صحت ندارد.

به گزارش ایبِنا، ‌غلامرضا قبله ای با تکذیب ادعای مطرح شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای مردادماه در هنگام خرید از کارتخوان، گفت: این شایعه در حالی مجددا مطرح شده است که متن آن عینا در سال ۱۳۹۴ و اواخر تیرماه سال ۱۳۹۵ در فضای مجازی منتشر شده بود و هر بار توسط سازمان امور مالیاتی کشور تکذیب شد.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی تاکیدکرد: پرداخت وجه کالا از طریق کارت های اعتباری یا دستگاه های POS بانکی به هیچ وجه موجب تعلق مالیات نخواهد بود.

وی با بیان اینکه سامانه اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی به آدرس www.intamedia.ir منبع رسمی اطلاع‌رسانی آخرین اخبار و اطلاعیه های مالیاتی است، خاطرنشان کرد: هم میهنان عزیز به اخبار غیررسمی در شبکه های اجتماعی استناد نکرده و همواره برای اطلاع از صحت اخبار منتشر شده در خصوص موضوعات مالیاتی به سایت سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کنند.

گفتنی است، ادعایی در شبکه های اجتماعی به این مضمون که دوستان از اول مرداد دیگر با عابر بانک خود از مغازه ها خرید مستقیم انجام ندهید چرا که به ازای هر خرید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از شما کسر و به خزانه دولت واریز می شود، مطرح شده است.

منبع خبر: ایبِنا

نوشتهٔ پیشین
قابل توجه رانندگان اسنپ و تپسی
نوشتهٔ بعدی
تعداد دستگاه های کارتخوان در مغازه های کل کشور

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سعید رضا عبدیزدان
    ۱۳۹۶-۰۶-۰۱ ۲:۲۷ ب٫ظ

    ببخشید چرا برخی مغازه دارها مبالغ کمتر از هزارتومان را از دستگاه کارتخون نمی کشند و می گویند درصد می خورد یا مالیات دارد. اگر قرار باشد پوزها مالیات داشته باشد چه فرقی می کند چه مبلغی با آن کشیده شود

    پاسخ
    • با سلام و درود
      دستگاه های کارتخوان همانطور که بارها توسط مسئولین مختلف گفته شده هیچ کارمزد و درصدی نداشته و به مبالغ کمتر یا بیشتر از هزارتومان یا هر مبلغ دیگری نیز مشروط نشده است
      شاید آن مغازه داری که شما خرید کرده اید صرفا سلیقه ای این جواب را داده
      موفق باشید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات
فهرست
Call Now Button